اثر حداکثر وزن قابل تحمل در انتخاب تردمیل

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 11 دی 1395 در ساعت 11 : 53 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

همان طور که می دانید حداکثر وزن قابل تحمل برای انتخاب دستگاه تردمیل از فاکتورهای مهم تلقی می شود که خریدار در هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشد.وزنی که یک تردمیل می تواند تحمل کند به عوامل گوناگونی بستگی دارد که یکی از اصلی ترین آنها بدنه می باشد. بدنه بیشتر تردمیل ها از جنس آلومینیوم ساخته شده است و برخی دیگر از این دستگاه ها از جنس فولاد که با این جنس مقاومت دستگاه بالاتر می رود ولی در عوض وزن تردمیل را سنگین تر می کند.

از دیگر فاکتورهای مهمی که بر روی تحمل وزن تردمیل تاثیر می گذارد، قدرت موتور دستگاه است. بعضی از تردمیل ها قدرت موتور بالایی دارند ومی توانند تا 150 کیلوگرم نیز تحمل داشته باشند و هر چه توان موتور دستگاه بیشتر باشد و دستگاه بتواند وزن بیشتری را تحمل کند، دستگاه بزرگ تر و محکم تر خواهد بود.

به همین دلیل است که اغلب تردمیل های باشگاهی در مقایسه با تردمیل های خانگی هم بزرگ تر هستند و هم وزن بیشتری نیز دارند. در زمان خرید تردمیل برای مصرف خانگی باید دستگاهی را انتخاب کنید که متناسب وزن کاربران و افراد منزل باشد تا آنها بتوانند به راحتی از دستگاه استفاده کنند، بدون اینکه دستگاه به مشکلی برخورد کند.فراموش نکنید که قدرت موتور در قیمت تردمیل تاثیر زیادی دارد و همان طور که می دانید قدرت موتور تردمیل ها از 1 تا 7 اسب بخار متغییر هستند.

قدرت موتور نیروی لازم برای حرکت تسمه تردمیل را فراهم می کند و معمولا با علامت اختصاری اختصاری HP نشان داداه می شود که به صورت میانگین و پیک محاسبه می شود. در روش میانگین قدرت موتور در حالت میان بار محاسبه می شود؛ اما در حالت پیک بالاترین قدرت خروجی موتور محاسبه می گردد.

تردمیل های خانگی معمولا به صورت DC به نمایش در می آیند و با جریان مستقیم کار می کنند؛ اما تردمیل های باشگاهی اکثرا با برق AC کار می کنند که همان برق متناوب شهری است. تردمیل هایی که با موتور AC کار می کنند گران قیمت تر هستند و سیستم کنترل پیچیده تری دارند و البته سر و صدای بیشتری نسبت به بقیه انواع خانگی ایجاد می کنند.در زمان انتخاب تردمیل به یاد داشته باشید که حداکثر وزن تحمل کننده برای تردمیل 10 الی 20 کیلوگرم بیشتر از وزن کاربرانی باشد که از دستگاه استفاده می کنند.

در زمانی که کاربر بر روی تردمیل می دوید ضربات بسیار شدیدی توسط پاها به تسمه و دستگاه وارد می شود و اگر میزان تحمل دستگاه زیاد باشد به راحتی میتواند این ضربات را دوام بیاورد و تردمیل عمر طولانی تری داشته باشد.حداکثر سرعت تردمیل که کاربر می تواند از تردمیل استفاده کند به آمادگی جسمانی و توانایی های ورزشکار دارد. بیشتر افراد به طور معمول با سرعت 3 الی 7 کیلومتر ورزش انجام می دهند که گاهی سرعت تردمیل ها به بیش از 10 کیلومتر در ساعت می رسد.

ابعاد تسمه، ابعاد غلطک، جنس و ضخامت تسمه همگی در حداکثر وزن قابل تحمل تاثیر گذار هستند. به طور مثال اگر در خانواده ای هستید که سنگین ترین عضو خانواده که قصد دارد با تردمیل ورزش کند 100 کیلوگرم وزن دارد، بهتر است تردمیلی بخرید که قدرت موتور آن بیشتر از 2 اسب بخار بوده و قادر باشد تا 120 کیلوگرم را تحمل کند.

اگر تردمیلی مجهز به ضربه گیرهای مختلفی باشد، میزان کارایی دستگاه بالا می رود.وجود ضربه گیرها مانع از به وجود آمدن سر و صدای اضافی و مزاحمت برای دیگران می شود.بعضی از ضربه گیرها مانند SDS از مفاصل، عضلات و ستون فقرات کاربر محافظت می کنند و از وارد شدن آسیب به این نواحی جلوگیری می کند.

این ضربه گیرها باعث انعطاف بیشتری در سطح تردمیل می شود و معمولا این تردمیل ها به ضربه گیر مجهز شده اند، دارای شیب برقی نیز هستند و کاربر می تواند به راحتی از آن استفاده کند و تمرینات متنوع تری را انجام دهد.بر روی تردمیل 3 فاکتور زمان، شیب و سرعت در اختیار کاربر قرار دارد که با افزایش یکی از این 3 عنصر می توانید به راحتی سطح تمرینات را افزایش بدهد و قدرت بدنی خود را بالا ببرد.

به یاد داشته باشید که قبل از اینکه ورزشتان را شروع کنید، باید با انجام دادن تحرکاتی بدن خود را گرم کنید تا سیستم بدن و مخصوصا قلب ما آمادگی لازم را برای انجام فعالیت به دست بیاورند. وقتی که و به طور ناگهانی ضربان قلب شما بیشتر شود، امکان بروز مشکلاتی برای شما به وجود می آید که گاهی به آسانی جبران پذیر نیست.بعد از گرم کردن بدنتان ورزش خود را با سرعت کم آغاز کنید و بعد از گذشت مدت زمانی سرعت را به 3 الی 4 کیلومتر در ساعت برسانید و به مدت 1 دقیقه با این سرعت راه بروید و کم کم سرعت دستگاهتان را بالا ببرید.

با انجام دادن این کار بدنتان کم کم به فعالیت شدید ورزشی عادت خواهد کرد و از به وجود آمدن مشکلات جبران ناپذیر نیز جلوگیری می شود.فراموش نکنید که در هر جلسه از تمرینتان باید حداقل 20 دقیقه متناوب راه بروید و بدوید. کسانی که در انجام دادن ورزش مبتدی هستند، باید در ابتدا زمان خود را از یک ربع در ساعت شروع کنند و بعد پس از بدست آوردن آمادگی جسمانی این زمان را افزایش دهند.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :