استفاده صحیح از تردمیل

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 30 مرداد 1396 در ساعت 20 : 48 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

برای حفظ سلامت حتما باید به میزان کافی ورزش کرد که البته این فعالیت ورزشی می‌تواند به شکل‌های مختلف انجام شود. پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، شنا یا هر نوع ورزشی که بتوان به صورت یکنواخت و ممتد آن را انجام داد، مناسب است. اما راه رفتن و پیاده روی به مراتب به تمام قسمت های بدن سود می رساند . افراد اگر بتوانند فضا و مکانی مناسب و با در نظر گرفتن شرایط لازم ورزش کنند، بسیار خوب است اما اگر شرایط فراهم نباشد آنها می‌توانند از دستگاه‌های ورزشی که در محیط‌های بسته قرار گرفته است، استفاده کنند.

یکی از این دستگاه های ورزشی که هم خانگی و باشگاهی از آن موجود می باشد تردمیل که باید به شیوه درست و صحیح از آن استفاده شود . خیلی از افراد در خانه خود تردمیل را دارند اما واقعا نمی دانند باید از آن به چه صورت استفاده نمایند. به همین منظور بعد از مدتی که تردمیل را تهیه کردند دلشان را می زند و دیگر حکم جا لباسی را در منزل پیدا می کند و یا حتی از آن استفاده می کنند و با مشکلات و عوارض متعددی روبه‌رو می‌شوند و تردمیل را عامل اصلی این همه مشکل و دردسر می‌دانند.

در حالی که متخصصان می‌گویند هنگام استفاده از تردمیل هم باید نکاتی را در نظر داشت و اصولی را رعایت کرد.در زمان استفاده از تردمیل حتما باید موارد مربوط به صحیح دویدن و پیاده روی را مورد نظر داشته باشیم و به آنها عمل کنیم. یکی از آن عوامل که خیلی مورد گوشزد قرار می گیرد : برخی افراد بدون پوشیدن کفش روی تردمیل می‌روند و مشغول دویدن می‌شوند، در حالی که این کار بسیار اشتباه است و می‌تواند موجب بروز صدمات و آسیب‌های جدی به فرد شود.

بنابراین هنگام استفاده از تردمیل باید حتما از کفش ورزشی مناسب استفاده کرد. در هنگام استفاده از شیب تردمیل ابتدا اطمینان پیدا کنید که راه رفتن روی شیب ایرادی برای سلامت شما ایجاد نمی‌کند. همه افراد می توانند از تردمیل به روش های مختلف و با توجه به سن و علائم خود استفاده کنند. باتوجه به این مثال که : فردی که تعادل خوبی ندارد باید از تردمیلی استفاده کند که در دو طرف آن دسته‌هایی وجود داشته باشد تا به کمک آنها بتواند روی تردمیل راه برود و تعادلش را حفظ کند. همچنین فردی که زانو درد دارد پیش از رفتن روی تردمیل باید با تقویت عضلات چهارسر ران، از بروز مشکل بیشتر پیشگیری کند.

در طول روز چند ساعت و یا چند دقیقه می توانیم از تردمیل استفاده نمائیم، این سوالی است که برای تمامی افراد تمرین کننده پیش می آید. به طور کلی توصیه می‌شود برای حفظ سلامت، 5روز در هفته و هر بار ۳۰ دقیقه ورزش‌های هوازی انجام دهید. بنابراین اگر کسی حرفه‌ای نباشد و بیش از حد در روز ورزش کند، نه تنها کاری به نفع سلامتش نکرده، بلکه احتمال بروز آسیب‌ها را نیز افزایش داده است. استفاده صحیح از تردمیل هم محدودیت‌هایی دارد و استفاده بیشتر به معنای فواید بیشتر نیست. با توجه به هدفی که دارید، مدت و شدت ورزش را تعیین و طبق آن از تردمیل استفاده کنید.

لطفا قبل از تمرین با تردمیل بدن خود را حسابی گرم و آماده کنید. استفاده از تردمیل هم مانند سایر ورزش ها نیاز به گرم کردن بدن دارد. پس این توصیه را به هیچ عنوان فراموش نفرمایید.

بعضی از افراد بر این باورند که هر چه ورزش سنگین‌تر و خسته‌کننده‌تر باشد، بهتر و مفیدتر و تاثیرش هم بیشتر است. اگر خستگی ناشی از ورزش طبق بازه زمانی بین 8 تا 12 ساعت از بدن خارج نشود و بعد از این ساعات باز هم فرد احساس خستگی کرد ، این یعنی موقعیت و وضعیت ورزش دادن این شخص صحیح و درست نبوده است . اگر یک شخص خیلی صحیح و درست از تردمیل استفاده نماید و طبق برنامه پیش برود باعث :

- تقویت تمامی عضلات خارج و داخل پاها و نشیمنگاه
- کم کردن وزن به شیوه صحیح
- متناسب کردن اندام
- افزایش انرژی بدن
- بهبود توانایی ورزشی
- خوب شدن مقاومت بدن و بهبود قدرت قلب و عروق
- پشتیبانی از وزن ایده آل بدن
- کم کردن اضطراب و استراس و تناسب خواب
- شادابی و نشاط دادن به روح و جسم از نظر روانی

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :