افسردگی را با تمرین بر روی تردمیل درمان کنید

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 15 مهر 1396 در ساعت 20 : 36 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در دنیای پر دغدغه امروزی، بسیاری از افراد از بیماری هایی رنج می برند که برای درمان آن به هر دری می زنند و نتیجه ای هم نمی گیرند، غافل از اینکه می توانند با انجام روزانه ورزش در بعضی مواقع حتی بدترین بیماری ها را درمان کنند. افسردگی از آن دسته بیماری هایی است که اگر خیلی شدید باشد زندگی افراد را تحت شعاع قرار می دهد و می تواند مبتلایان را گوشه گیر و خانه نشین کند. ابتدا کمی راجع به این بیماری صحبت می کنیم تا به درمان آن برسیم.

افسردگی چیست؟

از اصلی ترین نشانه های این بیماری بی حوصلی و گریز از فعالیت در فرد مبتلا است، که این رفتار به طور مستقیم بر خلق و خوی بیمار تاثیر گذار است و موجب گوشه گیر شدن، ناراحتی، حس پوچی و غیره در او می شود. ممکن است فرد مبتلا نسبت به کارهایی که علاقه داشته کاملا بی میل شود یا کار هایی که موجب شادی او می شود را به کلی کنار بگذارد، نسب به غذا بی میل شود یا حتی در برخی مواقع که شدت افسردگی بالا می رود تصمیم به خودکشی بگیرد.

همه این موارد نشانه هایی از فردی است که دچار بیماری افسردگی است، خیلی ها بعد از دیدن این علائم در خود اولین کاری که می کنند مراجعه به پزشک است و پزشک نیز جهت درمان برای بیمار قرص تجویز می کند. اما توصیه ما به شما این است اگر بیماری شما شدید نیست یا اگر در خود علائم آن را مشاهده می کنید قبل از مراجعه به پزشک سعی به خود درمانی کنید؛ اما از راه درست آن. منظور از خود درمانی به معنای مصرف قرص های افسردگی نیست، زیرا این کار بسیار اشتباه است، شروع به انجام ورزش کنید آن هم به صورت روزانه و متداوم.

تداوم در ورزش

شما می توانید از یک پیاده روی ساده، ورزش خود را آغاز کنید. اگر تردمیل خانگی دارید بهترین گزینه این است که هر روز صبح شروع به راه رفتن بر روی تردمیل کنید. با این کار شما دکمه آغاز مبارزه با افسردگی را زده اید و دارید در راه درست خود درمانی قدم برمی دارید. سعی کنید تردمیل را در جایی از خانه قرار دهید که هنگام تمرین بر روی آن به منظره ای از بیرون دید داشته باشید، یا تلویزیون در مقابل شما قرار گیرد که از ورزش خود نهایت لذت را ببرید.

انتظار آن را نداشته باشید در روز های اول از این کار جواب مثبت بگیرید زیرا همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم مهمترین نکته در خود درمانی شما تداوم در ورزش است. این بدان معناست که باید تا یک مدت هر روز تمرینات خود بر روی تردمیل را انجام دهید تا بتوانید به نتیجه ای مثبت دست یابید. باید بدانید که با انجام ورزش روزانه موجب تولید هورمون اندورفین در بدن خود می شوید، که موجب افزایش حس خوب در شما و نگرش مثبت به زندگی خواهد شد.

پس از مدتی تمرین بر روی تردمیل و عادت دادن خود به انجام روزانه این ورزش، باید راه هایی را امتحان کنید که باعث فعالیت بیشتر شما شود. مثلا هنگام تمرین به موزیک مورد علاقه خود گوش دهید یا یک موزیک شاد را که می توانید تمرینات خود را با ریتم آن هماهنگ کنید انتخاب کنید و در زمان ورزش با گوش دادن به آن ناخودآگاه متوجه تغییر خود خواهید شد. با این کار هورمون سروتونین در بدن شما تولید می شود که به هورمون سرخوشی یا ضد افسردگی نیز معروف است.

سروتونین یکی از انتقال دهنده های عصبی فعال در سیستم عصب مرکزی و دستگاه گوارش است که علاوه بر هضم غذا، در سیستم عصبی مرکزی نیز نقش کنترل خلق و خو، خواب، اشتها، قدرت یادگیری و حافظه را دارد. در اصل کمبود این هورمون در بدن موجب ایجاد حالات افسردگی در افراد می شود. وقتی شما در هنگام دویدن بر روی تردمیل موزیک شاد گوش می دهید بدن تان شروع به تولید سروتونین می کند و باعث می شود روحیه شما تغییر کند.

تلفیق ورزش و موزیک یکی از بهترین روش های درمان بیماری افسردگی است زیرا هورمون هایی را که در بدن شما کم تولید می شود یا اصلا تولید نمی شود را به شدت افزایش می دهند و باعث می شوند شما از حالت افسردگی و کسل بودن خارج شوید. پس از مدتی متوجه می شوید که از این بیماری کم کم فاصله گرفته اید و به یک فرد اجتماعی تبدیل شده اید و این بهترین روش خود درمانی برای شما خواهد بود.

اما یک سری افراد هستند که به دلیل مزمن بودن افسردگی در آن ها امکان خود درمانی وجود ندارد و باید حتما به پزشک مراجعه نمایند. توصیه ما برای این افراد این است که در کنار داروهایی که دکتر برای درمان آن ها تجویز نموده است حتما به انجام ورزش بپردازند. زیرا تمرینات روزانه برای این بیماران در کنار مصرف داروها باعث تسریع در دوره درمان خواهد شد.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :