با تردمیل مربی ورزش خود باشید

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 30 مرداد 1396 در ساعت 20 : 45 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

عده هستند که گمان می کنند هرچه مدت زیادی وزنه بزنند و با عرق فراوان بریزند وزن زیادی را از دست می دهند و ورزش مفیدی انجام داده اند.اما هروقت که بر روی ترازو قرار گرفته اند می بنند هیچگونه تغییری نکرده اند.ورزش درست منجر به کاهش وزن می گردد ، نه ورزش غیر اصولی . با انجام یک برنامه صحیح و اصولی می توانید به وزن دلخواه خود برسید.افرادی که برای کاهش وزن به سالن های ورزشی مراجعه می نمایند بهتر است از وسایل هوازی مانند دوچرخه ثابت ، تردمیل ، اسکی فصایی و ... استفاده نمایند.

آب اساسی ترین ماده ارگوژنیکی ورزشکاران محسوب می گردد که این امر به متعادل نگه داشتن تامین انرژی و دمای بدن کمک می کند.عده ای آنقدر مشغول صحبت کردن در سالن های ورزشی می شوند که به کل ورزش کردن را از یاد می برند.برای کاهش وزن یک فرمول کلی وجود دارد؛ فرد بیش از آن چه که کالری به دست می آورد باید کالری از دست بدهد تا بتواند وزنش را کاهش دهد.کالری سوزاندن بیشتر از هرچیز به وسیله تمرینات هوازی صورت می پذیرد.

بر روی تمامی دستگاه های هوازی مدرن یک مانیتور نصب گردیده که میزان ضربان قلب ، سرعت،زمان، کالری سوزانده شده و مسافت طی شده را نمایش می دهد . برای رسیدن به یک میزان چربی سوزی مناسب باید یک ورزش به صورت صحیح انجام دهیم.

برنامه ورزشی هر ماه باید تغییر کند و سطح تمرین را بالا برد.اگر ما به طور مداوم یک نوع تمرین را انجام دهیم بدنمان به انجام برنامه تکراری عادت می کند و رشد مثبتی نخواهیم داشت.هروقت که در انجام تمرین ورزشی احساس راحتی کردید و دانستید که تمرین سختی برای شما ندارد باید به شدت تمرین خود بیافزایید. انجام تمرینات قدرتی بعد از ورزش هوازی به بالا رفتن حجم عضلانی کمک می کند؛ عضلات بافت بسیار مهمی هستند که انرژی بدن را تامین می کنند و باعث تناسب اندام می شوند.

روش صحیح ورزش کردن و داشتن یک برنامه خوب سبب کالری سوزی بیشتر می شود. اگر در منزل تنها با یک دستگاه خانگی مثل تردمیل خانگی یا دوچرخه ثابت خانگی و ... در دسترس دارید. به همین روش تناوبی به مدت 20 الی 30 دقیقه تمرین با دستگاه را ادامه بدهید و بعد تمرینات قدرتی مانند دراز و نشست، شنا سوئدی، طناب زدن و... انجام بدهید. و بعد می توانید در صورت داشتن آمادگی جسمانی مناسب دوباره با دستگاه ورزش کنید.

هنگام ورزش مربیان مدام فریاد می زنند: درست نفس بکشید. تنفس شما باید منظم و عمیق باشد. خوب است هوا را در 3 ثانیه با بینی به داخل داده و در 2 ثانیه از دهان با فشار خارج کنید؛ تنفس منظم به اکسیژن رسانی بیشتر کمک کرده و با رسیدن اکسیژن مناسب به بافت ها و عضلات، احتمال ترشح اسیدلاکتیک و ایجاد درد و گرفتگی کم می شود و هم سوخت و ساز بیشتر خواهد شد و کاهش وزن بهتر اتفاق می افتد.

زمانیکه ورزش می کنید؛ حواستان به غذا خوردن خود باشد؛ انجام تمرین ورزشی در ابتدا ممکن است اشتهای شما را افزایش بدهد. در این باره مقاومت نشان داده و به اصلا غذای خود را بیشتر نکنید. مواد غیر ضروری که غذای اصلی محسوب نمی شوند مانند سس، نوشابه، شیرینی، آب میوه های غیر طبیعی، شربت و... را حذف کنید. 2 ساعت قبل از ورزش و 1 ساعت پس از آن از خوردن غذاهای چرب و پر کالری که حاوی نشاسته هستند بپرهیزید. به موقع و به اندازه کافی بخوابید. خواب مفید و به اندازه کیفیت زندگی روزمره را افزایش داده و توانایی شما را در انجام همه فعالیت ها بالا می برد.

بعد از تمرین ورزشی دوش بگیرید؛ حمام بعد از ورزش علاوه بر تمیز شدن، باعث ایجاد آرامش در بدن می شود. زمانیکه بعد از ورزش دوش می گیرید، ابتدا از آب ولرم و گرم استفاده کنید و سپس به آرامی آب را خنک تر کنید؛ دوش سرد منجر به تقویت و نیرو بخشیدن به بدن و بالارفتن سطح هوشیاری می شود. حداقل زمان دوش گرفتن برای انجام ریکاوری 10 دقیقه است.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :