با دویدن رو به عقب کالری سوزی کنید!

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 27 شهریور 1397 در ساعت 9 : 47 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

همه ما این را می دانیم که ورزش روزانه از بهترین راه ها برای رسیدن به تناسب اندام و سلامتی است. علاوه بر این تداوم در اجرای ورزش روزانه و اینکه با چه روش هایی تمرینات بیشترین تاثیر را بر روی بدن می گذارند، خود مقوله ای جداگانه است. بسیاری افراد عادت به ورزش صبحگاهی دارند و هدف شان از این کار داشتن قلب و جسمی سالم است و بسیاری دیگر به اجرای تمرین می پردازند تا از تناسب اندامی بهتری برخوردار شوند.

با توجه به اینکه تداوم در ورزش موجب می شود در طولانی مدت به اهداف خود جهت تناسب اندام یا سلامتی دست یابید با این حال در این بین هستند افرادی که به دنبال راه هایی می گردند تا بتوانند تاثیر تمرینات روزانه خود را دو برابر کرده و زودتر به هدف شان برسند و بیشتر کالری سوزی کنند. راه رفتن رو به عقب نیز یکی از این روش هاست که نه تنها تاثیر به سزایی در لاغری دارد، بلکه فواید دیگری داشته که در این مقاله به آن ها اشاره خواهیم کرد.

پیاده روی یکی از اصلی ترین و باید گفت در دسترس ترین ورزش های دنیاست که همه ما از فواید بی شمار آن مطلع هستیم، برای مثال اگر شما بتوانید در هفته سه روز را به پیاده روی اختصاص دهید آن هم نه با مدت زمان طولانی، مطمئن باشید که سلامت قلبی تان را تضمین نموده اید. حال بشنوید از تاثیرات چشمگیر پیاده روی رو به عقب و فواید بی شمار این ورزش!

برای ورزش دویدن رو به عقب، همانند پیاده روی باید این تمرین را نیز با لباس و کفش ورزشی مناسب انجام دهید. می توان گفت دویدن رو به عقب حتی بیشتر از دویدن در حالت معمولی بدن را درگیر کرده و باعث فعالیت عضلات و ماهیچه های تنفسی خواهد شد. به همین دلیل سیستم تنفسی شروع به کار می کند و اکسیژن رسانی به بدن و مخصوصا مغز را به خوبی انجام می دهد.

خوبی این ورزش این است که نیاز به آموزش نداشته و با کمی دقت می توانید به اجرای آن بپردازید. اگر از آن دسته افرادی هستید که برای تمرینات روزانه بر روی تردمیل می دوید به خوبی روش استفاده از این وسیله را آموخته اید. بنابراین می توانید دویدن رو به عقب را بر روی تردمیل نیز اجرا کنید و برای انجام این کار بهتر است از ابتدا با سرعت بسیار کم بر روی تردمیل رو به عقب راه بروید تا کاملا مسلط شوید.

با فواید راه رفتن رو به عقب آشنا شوید!

کالری سوزی بیشتر: بنابر تحقیقات به عمل آمده در این باره مشخص شده است که هر صد قدم راه رفتن یا دویدن رو به عقب، برابر با هزار گام در راه رفتن معمولی است. این بدان معناست که شما هر چه بیشتر رو به عقب قدم بردارید، بیشتر به کاهش وزن نزدیک خواهید شد. پس می توانیم بگوییم که راه رفتن رو به عقب به شدت در کالری سوزی و کاهش وزن تاثیر گذار است.

اگر بتوانید تمرینات روزانه راه رفتن یا دویدن رو به عقب را با یک رژیم غذایی مناسب هماهنگ کرده و تصمیم جدی برای لاغری بگیرید، شک نکنید که با تداوم در دویدن یا راه رفتن رو به عقب زودتر از آن چیزی که فکر می کردید به هدف تان خواهید رسید.

تقویت عضلات پا و درمان آسیب دیدگی های زانو: ممکن است با مدت ها پیاده روی در حالت عادی به ماهیچه ها و مفاصل زانو فشار وارد بیاید که این امری کاملا طبیعی است. شما می توانید با راه رفتن رو به عقب علاوه بر اینکه این آسیب های هر چند کوچک را به راحتی درمان کنید، بلکه می توانید مفاصل و عضلات نواحی زانو و نیز ساق پا را به خوبی تقویت نمایید.

این ورزش حالتی ارتجاعی را حین راه رفتن در پا و زانوها بوجود آورده و باعث می شود درصد فشار به این نواحی کاهش یابد. وقتی رو به عقب گام بر می دارید تعادل را به زانوها باز می گردانید و هماهنگی خاصی را بین گروه های عضلانی در نواحی زانو و ساق پا ایجاد می کنید که باعث تقویت عضلات چهار سر ران و ساق پا می شود. خوبی این تمرین این است که حتی اگر در کشاله ران، ماهیچه همسترینگ و زانوهای تان و همچنین تاندون آشیل یا مچ پا درد داشته باشید، باز هم می توانید برعکس بدوید.

تقویت عضلات شکمی و ستون فقرات: از مزایای دیگر راه رفتن یا دویدن رو به عقب می توان به تقویت ستون فقرات از این رو که موجب صاف ایستادن حین تمرین می شود اشاره نمود. وقتی شما رو به عقب گام بر می دارید، ناخودآگاه ستون فقرات را کاملا صاف کرده و مانع از خم شدن آن می شوید؛ همین عمل موجب می شود که ماهیچه های این نواحی به خصوص مهره های کمر به خوبی تقویت شود.

علاوه بر این شما با حفظ تعادل برای صاف نگه داشتن کمر باعث می شوید که عضلات شکم نیز درگیر شده و به خوبی منقبض شوند که موجب جمع شدن عضلات شل شده می شود. اگر بتوانید حین تمرین شکم تان را به داخل بکشید، تاثیر این ورزش بر نواحی ماهیچه های شکم دو برابر خواهد شد که در نتیجه شکمی عضلانی نصیب تان می شود.

تقویت و فعالیت مغز: باتوجه به اینکه راه رفتن رو به عقب روشی عادی برای افراد نبوده،بنابراین مغز بیش از پیش برای راه رفتن یا دویدن رو به عقب فعالیت خواهد کرد. هنگامی که شما رو به عقب راه می روید، از آن جهت که به پشت خود دید ندارید باعث می شود که بیشتر از قبل هواس تان را جمع کرده و برای اجرای تمرین تعادل تان را به خوبی حفظ کنید.

وقتی بر خلاف رفتار عادی روزمره کاری را انجام می دهید، باعث فعالیت مغز و هوشیاری آن می شوید. با حفظ تعادل شما به راحتی مغرتان را تمرین می دهید تا بتواند کارهایی که به طور معمول انجام نمی دهید را اجرا نماید و راه رفتن رو به عقب نیز موجب تمرین مغز برای انجام کارهای غیر معمول خواهد شد.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که برای ورزش روزانه خود برنامه ریزی کرده اید و تصمیم جدی به کاهش وزن دارید، توصیه می کنیم که راه رفتن و دویدن رو به عقب را در برنامه های تمرینی تان بگنجانید تا شاهد پیشرفت چشمگیر خود در روند کاهش وزن باشید. حتی اگر روزانه تمرین نمی کنید و ورزش را تفریحی دنبال می کنید نیز توصیه ما به شما این است که برای دقیقه ای هم که شده رو به عقب راه بروید تا آسیب های وارده به زانوها را با این روش درمان کنید و مفاصل تان را به خوبی تقویت نمایید.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :