با 30 دقیقه ورزش چه تاثیراتی روی بدن خود می گذارید؟

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 28 مرداد 1397 در ساعت 18 : 21 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

انجام دادن ورزش برای حفظ سلامتی و شادابی بدن و البته داشتن تناسب اندامی ایده آل راه حل بسیار مناسبی است. اینکه چه ورزشی را در چه مدت زمانی و در کل در چه وقت هایی انجام دهید به عهده شماست و البته به میزان آمادگی جسمانی تان بستگی دارد.

مربیان و پزشکان معتقدند باید ورزشی را انتخاب کنید که بتوانید آن را به صورت مداوم و منظم انجام دهید تا شاهد نتایج آن برای بدن خود باشید. انجام دادن ورزش علاوه بر فواید جسمانی، فواید ذهنی نیز برای ما دارد و به سلامت روح و روان ما کمک زیادی خواهد کرد. ورزش مورد علاقه تان را انتخاب کنید و طوری برنامه ریزی کنید که بتوانید روزانه یا حداقل در هفته آن را انجام دهید تا علاوه بر لذتی که می برید از مزایای خوب آن نیز بهره مند شوید.

می توانید در کنار انجام دادن ورزش مورد علاقه تان، پیاده روی را نیز به صورت روزانه انجام دهید. پیاده روی ساده ترین و کم خرج ترین ورزشی است که می توانید به صورت روزانه آن را در هر مکان و زمانی انجام دهید و احتیاج به تهیه لوازم گران قیمت یا ثبت نام در کلاسی ندارد و به راحتی می توانید به تنهایی یا گروهی این را کار انجام دهید.

برای انجام دادن پیاده روی روزانه و منظم می توانید قبل از شروع کار روزانه یا بعد از آن به باشگاه بروید، در فضای سبز قدم بزنید، مسافت آمدن از سرکار را پیاده روی کنید. اگر زمانی برای انجام دادن این گزینه ها را نیز ندارید، بهتر است تردمیلی برای خانه تهیه کنید تا بتوانید در هر ساعتی از شبانه روز پیاده روی انجام دهید.

تردمیل های امروزی دارای برنامه های از پیش تعیین شده ای هستند که با انتخاب هر یک از آنها می توانید به صورت اصولی و البته روزانه ورزش کنید تا به نتایج دلخواتان برسید. با 30 دقیقه پیاده روی و ورزش روزانه می توانید از مزایای زیادی که در ادامه برای شما می آوریم بهره مند شوید.

√ احساس سرحالی و شادی

با انجام دادن روزانه ورزش حتی برای مدت زمان کم نیز از دست بیحالی و افسردگی خلاص خواهید شد. پزشکان این روزها توصیه دارند به جای مصرف قرص های ضد افسردگی تنها 30 دقیقه ورزش در روز انجام دهید تا شاهد مزایا و احساس خوبی که به شما دست می دهد باشید.

√ کم شدن استرس و اضطراب

با انجام دادن ورزش بعد از مدت زمان کوتاهی احساس خواهید کرد کمتر حس دلشوره و نگرانی یا حتی اضطراب به سراغ شما خواهد آمد. ورزش واکنش های مغز را به راحتی کنترل می کند و هورمون ها تحت کنترل در خواهند آمد و شما راحت‌تر می توانید با تنش‌ها کنار بیاید.

√ خلاق تر شدن ذهن

میدانید با بالاتر رفتن سن مغز یا حتی سایر اعضای بدن نیز توانایی کمتری پیدا می کنند و در حقیقت توانایی آنها تحلیل خواهد رفت. با انجام دادن ورزش روزانه یا حتی پیاده روی روزانه منظم و متوالی می توانید این روند را به تعویق بیندازید و از ابتلا به بیماری هایی مانند آلزایمر جلوگیری کنید.

اگر به صورت مستمر بتوانید پیاده روی یا هر ورزش دیگری را انجام دهید، بدن را وادار به فعالیت خواهید کرد و در بدن کالری سوزی خوبی به راه خواهید انداخت. داشتن رژیم غذایی سالم در کنار ورزش نیز به تناسب اندام و لاغری شما کمک خواهد کرد. رژیم غذایی در کنار ایروبیک یا انجام دادن پیاده روی سبب چربی سوزی می شود و ماهیچه ها و استخوان های شما را از بین نمی برد.

ورزش کردن از بروز بیمارهای قلبی و عروقی جلوگیری می کند و حتی باعث تقویت قلب می شود. با ورزش خون بیشتری به قلب و به سایر اندام ها می رسانید و بیماری های فشار خون و کلسترول را نیز از بین می برید.

از ورزش کردن تان لذت ببرید و به آن به چشم اجبار نگاه نکنید و برای انجام آن برای خود انگیزه ای ایجاد کنید.

لازم نیست در مرهله اول شروع ورزش تان سنگین کار کنید و به خودتان سخت بگیرید تا دلزده و خسته شوید. قدم به قدم پیش بروید و به بدن فشار نیاورید. با بالا رفتن آمادگی جسمانیتان می توانید شدت و سرعت تمریناتتان را نیز افزایش دهید تا روند خوبی داشته باشید.

بدن شما نیز به استراحت نیاز دارد و لازم است روزهایی را استراحت کنید تا بدن زمانی برای بازسازی داشته باشد.

به یاد داشته باشید که باید قبل از انجام هر ورزشی بدن تان را گرم کنید و سپس بعد از اتمام تمرینات نیز به یکباره ورزش را رها نکنید و بدنتان را سرد نمایید.

گرم کردن انعطاف پذیری بدن را افزایش خواهد داد و شما کمتر دچار مصدومیت خواهید شد. سرد کردن بدن نیز مهم است، زیرا از اسپاسم عضلات جلوگیری کرده و سبب می شود تعداد ضربان قلب شما به صورت نرمال به حالت اولیه خود بازگردد.

خوردن آب در حین ورزش کردن را فراموش نکنید تا بتوانید بدن خود را سرحال نگه دارید و تمرینات را به خوبی انجام دهید.

فوایدی که حتی 30 دقیقه ورزش کردن برای بدن دارد بیش از این مواردی است که ذکر شد و بهتر است این مدت زمان کم را به رسیدگی بدن و سلامتی آن اختصاص دهیم.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :