بر روی تردمیل راه برویم یا بدویم؟

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 30 مرداد 1396 در ساعت 20 : 26 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در ورزش کردن به صورت هوازی مخصوصا با تردمیل، اینکه راه برویم یا بدویم سوالی است که ذهن اکثر افراد را به خود مشغول کرده است.متخصصان برای پاسخ دادن به این سوال به جواب واحدی نرسیده اند و تنها موضوعی که همه پزشکان و متخصصان به آن معتقدند این است که راه رفتن یا دویدن برای سلامتی بدن بسیار مفید است و هنگامی که این فعالیت منظم و با مدت زمان های مشخصی باشد، می تواند به چربی سوزی و بهبود وضعیت قلبی و عروقی کمک بسیاری کند.

با استفاده از تردمیل در خانه همان طور که می دانید می توانید بدون مواجهه با مشکلاتی مانند؛ سرما، گرما یا حتی آلودگی هوا و ... به ورزش بپردازید و تنها با زیاد کردن 3 فاکتور سرعت، زمان و شیب سطح تمرینات خود را تغییر بدهید.امروزه تردمیل ها به نمایشگری مجهز شده اند که می تواند اطلاعات زیادی در اختیار کاربران خود قرار دهد. اطلاعاتی مانند؛ سرعت، زمان، مسافت و ضربان قلب که کاربر با مطلع شدن از آنها می تواند برای ورزش خود برنامه ریزی مناسبی داشته باشد.

سطح تردمیل برتری که نسبت به سطح معمولی زمین دارد، این است که سطح نرمی دارد و به زانو و کمر کاربران آسیبی وارد نمی کند و حتی از به وجود آمدن کوچکترین مشکلی جلوگیری می کند. همان طور که می دانید با استفاده از تردمیل قادر خواهید بود تمرینات متنوع زیادی انجام دهید و به اهداف خود دست پیدا کنید.

همان طور که می دانید قابلیت افزایش شیب در تردمیل این امکان را به کاربران می دهد تا بتوانند تمرین های جدید مانند کوه نوردی یا حتی تپه نوردی را تجربه کنند.بیشتر ورزشکاران حرفه ای قبل از اینکه تمرینات سنگین خود را شروع کنند از تردمیل برای آماده سازی و گرم کردن بدن استفاده می کنند. افزودن شیب تردمیل باعث می شود مقاومت بدن ما در مقابل انجام دادن فعالیت بیشتر شود.

جالب است بدانید اضافه کردن 1 الی 2 درصد به شیب تردمیل می تواند دویدن یا راه رفتن در فضای بیرون را شبیه سازی کند.دویدن بر روی تردمیل بسیار اهمیت دارد و زمان پشتیبانی نیز در این هنگام مهم است؛ دویدن کاربر باید به نحوه درستی انجام بشود؛ زیرا ورزش کردن با تردمیل می تواند شرایط بهتری را برای افراد فراهم کند.

بودن تردمیل در خانه ورزش کردن را آسان می کند و افراد به راحتی می توانند سطح تمرینات خود را مشخص کنند. همان طور که می دانید سطح تمرینات در مقدار کالری سوزی بدن نقش زیادی دارد و هر چه سطح آمادگی جسمانی افراد بیشتر باشد می توانند این کار را بهتر انجام بدهند.

در زمان انجام دادن تمرینات هوازی به میزان ضربان قلب خود توجه نیز داشته باشید تا ضربان قلب به بالاتر از 80 تا 90 درصد حداکثر ظرفیت نرسد. با افزایش اکسیژن رسانی به بدن در طول تمرینات هوازی، سوخت و ساز بدن نیز زیاد می شود و ممکن است چربی سوزی تا چند ساعت پس از تمرین همچنان ادامه داشته باشد که به کیفیت برنامه بستگی دارد.

با استفاده از یک برنامه اصولی خوب و منظم کاربر می تواند سوخت و ساز بدن را افزایش دهد و حتی اگر این کار اصولی و درست انجام شود، سوخت و ساز می تواند تا 24 ساعت بعد از انجام دادن ورزش نیز طول بکشد و زودتر به تناسب اندام برسید.برای اینکه بتوانید ظرفیت قلب خود را بدست آورید باید سن خود را از 220 کم کنید. در زمان تمرین باید ضربان قلب به حدود 70 درصد ظرفیت برسد و زمانی که قصد پایین آمدن از تردمیل را دارید باید ضربان قلب طبیعی شده باشد.

برنامه های ورزشی خود را بعد از 6 یا 8 هفته تغییر بدهید تا بدن با انجام ورزش های تکراری دچار یکنواختی نشود و به یک رویه عادت نکند. همان طور که می دانید زمانی که بدن به برنامه ای عادت می کند، جوابی خوبی از ورزش ها نمی گیرد و باید ورزش ها را به موقع تغییر داد تا بدن بتواند با سرعت بیشتری به اهداف خود دست پیدا کند.

فراموش نکنید قبل از انجام دادن تمرینات بدن را گرم کنید؛ 5 تا 7 دقیقه ابتدایی را با سرعت آرام بر روی تردمیل راه بروید تا قلب آمادگی پیدا کند و بتواند ضربات بیشتری داشته باشد؛ انجام دادن حرکات کششی را نیز فراموش نکنید.بعد از تمام شدن تمرینات نیز سرد کردن بدن را از یاد نبرید تا بدن با طبیعی شدن ضربان قلب بتواند فشار وارده بر خود را کنترل کند و دچار آسیب و حملات قلبی نشوید.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :