تردمیل بر چه اعضایی تاثیر می گذارد؟

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 30 مرداد 1396 در ساعت 20 : 20 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

تردمیل از دستگاه های هوازی است، که پایه همه ورزش ها یعنی پیاده روی است. این دستگاه بسیار مفید و کارآمد است که در اکثر خانه ها دیده می شود زیرا هم سلامتی قلب و عروق را به ارمغان می آورد و علاوه بر آن باعث تناسب اندام می شود. درست است که شما بر روی تردمیل می دوید یا پیاده روی می کنید، اما با همین ورزش ساده و دویدن روی دستگاه، باعث به کار گیری اعضای مهم بدن تان خواهید شد و فعالیت کامل دارید.

علاوه بر موارد ذکر شده این دستگاه هم باعث سوختن چربی و هم باعث ساختن عضله خواهد شد و از ویژگی های قابل ذکر آن می توان به پیشگیری برخی بیماری ها از جمله: سرطان سینه، دیابت، فشار خون بالا و پوکی استخوان اشاره کرد. باعث بهبودی سلامت عضلات و استخوان ها می شود و مشکلات روحی روانی را بهبود می بخشد. در هر صورت این دستگاه فواید بسیاری دارد که با 10 دقیقه کار کردن با آن نتایجش را خواهید دید. حال می خواهیم از تاثیر تردمیل بر اندام ها توضیح دهیم که با دویدن و راه رفتن یا استفاده از شیب آن، کدام اعضای بدن درگیر خواهد شد.

تاثیر بر قلب و عروق: در اثر فعالیت شما بر روی تردمیل، عروق خونی گشاد شده و باعث افزایش جریان خون می شود، میزان هموگلوبین خون بیشتر شده و در نتیجه کار انتقال اکسیژن در بدن بهتر انجام خواهد شد. شما با ورزش دائم بر روی تردمیل عضله قلب را تقویت کرده و باعث می شوید تعداد ضربان قلب در دقیقه کم شده و قلب با نیروی بیشتری خون را به اعضای بدن پمپاژ کند.

تاثیر بر ران ها: ماهیچه های پشت ران ها یا همسترینگ و ماهیچه جلو ران ها یا چهارسر ران بیشترین فعالیت و عملکرد حین راه رفتن یا دویدن روی تردمیل را دارند و همچنین برای عضله سازی و خوش فرم کردن این قسمت ها، می توانید از شیب دستگاه استفاده نمایید و هرچی شیب بیشتر باشد، تاثیر آن نیز بیشترخواهد شد و فشار بر این قسمت ها زیاد می شود. شیب تردمیل موجب تقویت و سفت شدن ماهیچه های سرینی بالا، سرینی پایین و سرینی میانی می شود، اگر به دستگاه شیب دهید هر سه این ماهیچه ها همزمان با یکدیگر درگیر شده و فعالیت می کنند.

تاثیر بر مفاصل ران و نشیمنگاه: در زمان تمرین با تردمیل ماهیچه های باسن تان با ماهیچه های همسترینگ، برای ایجاد نیروی محرک هماهنگ شده و همکاری می نمایند. با هر قدمی که بر روی دستگاه بر می دارید، ماهیچه هایی که در قسمت مفصل نشیمنگاه وجود دارد تقویت خواهد شد. شما با تقویت عضلات سرینی بزرگ بر روی شیب زیاد، موجب شکل گیری نشیمنگاه نیز خواهید شد.

تاثیر بر ماهیچه های دوقلو: در هنگام دویدن ماهیچه های پشت ساق پا با هر قدمی که برمی دارید از قسمت پایین تا قسمت بالای ساق با هم درگیر شده و ماهیچه های جلوی ساق پا را هم به کار انداخته موجب تقویت این قسمت ها می شود.

تاثیر بر مراکز بدن: در حد فاصل قفسه سینه و لگن شما استخوانی وجود دارد، که باعث صاف ایستادن در حالت عادی خواهد شد. ماهیچه های این قسمت از بدن است که ما را بر روی تردمیل عمود نگه داشته و می تواند به عنوان یک مجرا موجب انتقال نیرو از پایین به بالای بدن شود، پس اگر شما به تردمیل شیب دهید، دستتان هم در ورزش درگیر خواهد شد و مجبور می شوید دسته های دستگاه را بگیرید.

تاثیر بر بالاتنه: عضلات دو سر بازو و قفسه سینه یا عضله سینه ای باعث بالا و پایین رفتن دستان شما حین دویدن خواهد شد و همین امر باعث فعالیت دستان شما حین دویدن بر روی تردمیل می شود.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :