تردمیل دستگاهی برای لاغری

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 11 دی 1395 در ساعت 11 : 57 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

همان طور که می دانید تمام انسانها خواهان این هستند که ظاهری زیبا و سالمی داشته باشند و برای رسیدن به این موضوع کارهای و فعالیت های زیادی انجام می دهند. برای رسیدن به اهداف سلامتی و زیبایی باید سبک زندگی خود را تغییر داد و به شیوه درست زندگی کنیم.پرهیز از استرس روانی و نگرانی، استراحت کافی، تغذیه مناسب و رزش کردن از جمله اقداماتی است که می تواند شما را در رسیدن به زندگی صحیح و سالم کمک کند.

تردمیل دستگاهی هوازی است که طرفداران بسیاری را توانسته به خود جلب کند. ورزش های هوازی برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام بهترین روش محسوب می شود؛ ولی طرز استفاده صحیح و اصولی از این دستگاه در کارایی آن نیز اهمیت زیادی دارد.در هنگام صبح ورزش کردن بر روی تردمیل باعث سوزاندن چربی های زائد در بدن میشود.زمانی که معده هنوز خالی است و شما شروع به فعالیت می کنید، بدن ناچار می شود برای تامین انرزی مورد نیاز بدن خود از ذخایر چربی استفاده کند و به همین دلیل نیز امکان کاهش وزن نیز بیشتر خواهد شد.

نحوه استفاده از تردمیل

زمانی که می خواهید از تردمیلتان استفاده کنید دسته تردمیلتان را رها کنید و این کار باعث می شود تا کالری سوزی بیشتری انجام شود.قبل از رها کردن دسته ها سرعت دستگاهتان را کاهش دهید و تعادلتان را حفظ کنید.تردمیل های امروزی مجهز به نمایشگری شده اند که کاربر با قرار گرفتن بر روی آن می تواند از سرعت، زمان، مسافت طی شده، درجه شیب و ضربان قلب خود را مشاهده کند.

همان طور که می دانید تعداد ضربان قلب در هر دقیقه قادر است سطح تمرینات را تعیین کند، برای ورزش کردن می توانید 3 سطح خفیف، متوسط و شدید قائل شوید. هر کس باید بداند در چه سطحی ورزش می کند و کدام یک از سطح ها برای آن مناسب تر است؛ زیرا ورزش در هر کدام از سطح ها اثرات متفاوتی برای بدن دارد.

یکی از بهترین کارهایی که می توانید قبل از شروع ورزشتان انجام دهید، محاسبه حداکثر ظرفیت ضربان قلب خودتان است. برای محاسبه ضربان قلب خود می توانید سن خود را از 220 کم کنید تا عدد بدست آمده ظرفیت قلب شما را نشان دهد.با بدست آوردن این عدد به راحتی می توانید در هنگام ورزش کردن مخصوصا دویدن این عدد را به خاطر بسپارید و قلبتان را به حداکثر 90 درصد ظرفیت آن برسانید.با اطلاع و درک بهتر از ضربان قلب خود می توانید ورزش خوبی را تجربه کنید و نتایج بهتری نیز از انجام دادن فعالیتتان بدست بیاورید.وقتی تمریناتتان اینتروال و شدید ولی مستمر باشد، می توانید باعث سوزاندن کالری بیشتری شوید.

توجه داشته باشید که انجام دادن تمرینات پر فشاربه سرعت افراد را دچار خستگی می کند. اگر تمرینات شما با شدت ولی با وقفه های معین باشد به انسان انرژی بیشتری می دهد و می توانید حتی مدت زمان بیشتری نیز به ورزش کردن بپردازید.با رعایت کردن این فاصله زمانی می توانید به راحتی سوخت و ساز بدنتان را افزایش داد و چربی بیشتری بسوزانید.

هر چقدر این وقفه ها در انجام دادن ورزش رعایت شود، علاوه بر چربی سوزی زیادتر باعث افزایش عضلات نیز انجام می شود و برای بدن شما مفید تر خواهد بود. عضلات بافت های ارزشمندی هستند که انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کنند و وقتی این توده زیاد تر باشد، همان طور که می دانید سوخت و ساز بدن نیز افزایش پیدا می کند.

به یاد داشته باشید که قبل از اینکه شروع به ورزش کنید به مدت 5 دقیقه با سرعت کم تردمیل راه بروید و بعد برای اینکه بدنتان دچار چالش شود، 1 الی 2 دقیقه با نهایت سرعت بدوید و بعد دوباره راه بروید.این کار می تواند به راحتی بدنتان را گرم کند، بعد در انتهای ورزش حتما به یاد داشته باشید که به مدت 5 دقیقه با سرعت کم بدوید تا بدنتان به یک باره سرد نشود و دچار مشکلی نشوید.

برای انجام دادن ورزش تناوبی یا اینتروال باید مانند روش گم کردن عمل کنید، یعنی 1 الی 2 دقیقه با سرعت زیاد بدوید و 1 دقیقه راه بروید و این چرخه را به مدت 20 دقیقه ادامه دهید.به یاد داشته باشید که در هنگام راه رفتن و دویدن دستان خود را از آرنج خم کنید تا زاویه 90 درجه پیدا کنند. حرکت دست ها از مفصل شانه باید انجام شود، درست مانند زمانی که بر روی زمین می دوید. با ترکیب دست همراه با حرکات و فعالیت کل بدن می توانید به آسانی کالری بیشتری بسوزانید.

با گذشت 6 تا 8 هفته برنامه ورزشی خود را تغییر بدهید. اگر این تمرینات به صورت مدام و همیشگی تکرار شوند بدن به آنها عادت می کند و دیگر نتیجه خوبی از آن دریافت نمی کنید.بدن بعد از گذشت مدتی دیگر به فعالیت های شما واکنش نشان نمی دهد و در آن زمان است که برای فرار از این تکرار باید از دستگاه دیگری مانند دوچرخه ثابت یا اسکی فضایی کمک بگیرید یا اگر تنها دستگاه تردمیل را در خانه دارید با افزایش شیب آن تغییری در روند ورزش خود ایجاد کنید.

انجام ورزش های قدرتی مانند درازو نشست بعد از تمرین با تردمیل در حالتی که بدن هنوز گرم است به شما کمک می کند تا عضلاتتان سفت شده و از اندام خوبی بهره مند شوید.برخی از تردمیل های امروزی به پایه ای برای انجام درازنشست مجهز شده اند که کاربر می تواند به راحتی بعد از اتمام فعالیتش با تردمیل این ورزش را نیز انجام دهد و از ورزش کردن با این دستگاه لذت ببرد.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :