فواید تردمیل برای ورزشکاران مبتدی

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 30 مرداد 1396 در ساعت 20 : 23 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

تردمیل وسیله ای مناسب برای انجام تمرینات هوازی می باشد. به وسیله تردمیل می توان به تناسب اندام دلخواه دست یافت. تردمیل برای پیاده روی و دوندگان تازه کار بسیار مناسب می باشد، زیرا می توانند سرعت آن را تنظیم کنند، آرام آرام بر روی آن راه بروند و پس از گذشت مدتی که توانستند تعادل خود را حفظ کنند، سرعت تردمیل را افزایش دهند.تمامی افراد با هر گروه سنی و هر سلیقه ای می توانند از تردمیل استفاده کنند.

تردمیل دستگاه همگانی است و برنامه های مختلفی دارد و از این برنامه ها تمام ورزشکاران چه مبتدی و چه حرفه ای می توانند استفاده کنند.بسیاری از دونده ها مبتدی قادر خواهند بود تا با یک برنامه پیاده روی آرام و دوی نرم کار خود را آغاز کرده و بعد از گذشت چند دقیقه به سرعت خود اضافه کنند.

آسانی استفاده از تردمیل یکی از مزیت های بسیار مهم برای دونده های تازه کار می باشد. تردمیل در هر ساعتی از شبانه روز برای افراد قابل استفاده است و با تهیه تردمیل می توانید در هر زمان پیاده روی روزانه خود را انجام دهید. برای انجام تمرین دیگر بهانه ای نمی توان داشت، زیرا تردمیل را در هر نوع آب و هوایی چه بارانی چه در هوای آلوده، در هوای سرد و گرم میتوان استفاده کرد.

ورزشکاران مبتدی می توانند با برنامه طراحی شده برای آمادگی قلبی – عروقی، قدرت عضلانی، قدرت بافت های همبند و تفکرات ذهنی خود را نیز بهبود ببخشند و به تمام اهداف مورد نظر خود برسند.ورزشکاران مبتدی نیازمند سطحی صاف و هموار هستند تا بتوانند راحت تر پیاده روی و دو انجام دهند.

در زمانی که شما بر روی سطحی سفت مانند آسفالت می دوید به زانو و کمر فشار وارد می شود، اما تردمیل های خانگی دارای ضربه گیر هستند و وجود ضربه گیر تا 80% فشارهای وارده به کمر و پاها را کاهش می دهد و همین امر موجب می شود تا راحت تر بتوانید بر روی تردمیل تمرین کنید.سطح صاف تردمیل باعث می شود تا ورزشکار مبتدی بتواند بر روی آن فعالیت کند، در صورتی که محیط بیرون پستی و بلندی زیادی دارد که ممکن است یک ورزشکار مبتدی نتواند در بیرون تمرین کند و تعادلش بر هم بخورد.

بعنوان یک ورزشکار مبتدی می توانید تمرینات هوازی را با هدف کاهش وزن بر روی تردمیل انجام دهید. شما می توانید روند کالری سوزی و ضربان قلب خود را به وسیله مانیتور موجود بر روی صفحه تردمیل زیر نظر داشته باشید و در حین تمرین وضعیت بدنی خود را چک کنید.افراد تازه کار برای کاهش وزن خود، تمرینات هوازی را به پیاده روی با سرعت کم و سطح کاملا صاف محدود می کنند، ولی بعد از بالا رفتن آمادگی جسمانی و بدست آوردن تعادل برای افزایش روند چربی سوزی بهتر است تا شیب دستگاه را تغییر دهید و با افزایش شیب شاهد زیاد شدن چربی سوزی در بدن باشید.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :