فواید دویدن روزانه

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 2 مهر 1396 در ساعت 12 : 6 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

سلامتی یکی از بزرگترین نعمت هایی است که خدا به هر فردی هدیه داده است و ما باید قدر آن را بدانیم. اینکه می توانیم نفس بکشیم، راه برویم و ... خود موهبتی الهی است. همین راه رفتن ساده در طول روز به میزان حتی 10 دقیقه، این سلامتی را تضمین می کند. علاوه بر این باعث تناسب اندام و کاهش چربی های اضافی بدن می شود. این مهم نیست که شما در چه موقعیتی هستید یا در چه سنی قرار دارید، مهم این است که بدانید پیاده روی یا دویدن در هر حال به شما انرژی می بخشد و باعث سرزندگی تان خواهد شد.
با پیاده روی؛ خود را به آسانی از افسردگی دور کرده و به سمت شادابی قدم بر می دارید و هر لحظه به سلامتی نزدیک و نزدیکتر می شوید. برای اینکه بتوانیم شما را در انجام پیاده روی و دویدن روزانه حالا چه بر روی تردمیل یا بیرون از منزل تشویق کنیم می خواهیم از فواید این ورزش هوازی مطلع تان کنیم.
اگر در خانه از تردمیل خانگی استفاده می کنید باید به شما بگوییم که دویدن یا راه رفتن بر روی تردمیل هیچ تفاوتی با پیاده روی در بیرون از خانه ندارد و به قول معروف نیت شما از این ورزش هوازی مهم است، کما اینکه در بسیاری از مواقع استفاده از تردمیل به پیاده روی در بیرون ارجحیت دارد. بسیاری از افراد نمی توانند به دلیل افزایش سن از منزل بیرون بیایند یا کسانی که شغل خود را برای انجام ندادن یک پیاده روی ساده بهانه می کنند یا افرادی هستند که به دلیل خانه داری و مراقبت از بچه وقت باشگاه رفتن را ندارند. به همین جهت است که تردمیل گزینه مناسب تری است و امروزه اغلب افراد در خانه خود تردمیل خانگی دارند.
به آسانی با دویدن یا پیاده روی بر روی تردمیل به صورت روزانه اعتماد به نفس خود را بالا ببرید؛ پس از مدتی با تداوم در ورزش، کم کم متوجه خواهید شد اندام شما متناسب شده و همین امر باعث افزایش اعتماد به نفس تان می شود. علاوه بر این با ورزش روزانه به راحتی حس خوبی به شما دست می دهد که انرژی تان را بالا می برد و همین باعث خواهد شد که در انجام راه رفتن یا دویدن بر روی تردمیل ثابت قدم شوید.
پیاده روی روزانه عملکرد مغز را بهتر می کند؛ این روزها اکثر اطرافیان ما ساعت ها خود را با گوشی های هوشمند سرگرم می کنند. در صورتی که می توان این زمان را برای پیاده روی گذاشت. با تمرین پیاده روی به مدت 10 دقیقه در روز که حتی اگر آن را طولانی تر کنید بهتر است، باعث می شوید اکسیژن به مغز شما برسد و عملکرد آن را بهتر از قبل نماید. همین عمل ساده موجب تولید هورمون اندورفین می شود که اگر به صورت روزانه تداوم یابد بهبود حافظه، بهبود یادگیری و ارتقای سلامت مغزتان را افزایش خواهد داد.
با بالا رفتن تمرکز در شما، اشتباهاتتان کمتر شده و بازدهی بیشتری در انجام فعالیت های خود پیدا می کنید. دویدن تاثیر شگفت انگیزی بر افزایش سطح حافظه دارد و باعث تولید نرون های مغزی جدید می شود که از تحلیل رفتن آن و تغییر سلول های خاکستری جلوگیری می کند که همین موضوع مانع مبتلا شدن به بیماری آلزایمر می شود. علاوه بر این ها، ورزش پیاده روی گزینه مناسبی برای مقابله با افسردگی است و میزان سروتونین یا هورمون سرخوشی را افزایش می دهد. این هورمون اعتماد به نفس را بالا برده و درد و نگرانی را کاهش می دهد.
پیاده روی کردن ساده ترین راه برای تقویت قلب است؛ اینکه شما از یک قلب سالم برخوردار باشید سلامتی تان را تضمین نموده اید. وقتی عملکرد قلب درست باشد یعنی عمر خود را در کمال آرامش سپری خواهید کرد. تداوم در پیاده روی آن هم به صورت روزانه باعث تقویت ماهیچه قلب می شود و فعالیت آن را بیشتر می کند. همین امر موجب می شود تا قلب، خون را به میزان بیشتری در سراسر بدن پمپاژ کند و باعث انعطاف پذیری عروق خونی و رگ ها شده که مانع ضعیف شدن آن می شود. ورزش های هوازی یکی از بزرگترین عواملی هستند که از ابتلای افراد به برخی بیماری ها از جمله واریس، سرطان ها، فشار خون بالا و غیره جلوگیری می کنند که پیاده روی نیز پایه اصلی این تمرینات است.
انجام پیاده روی و دویدن بر روی تردمیل، باعث تقویت عضلات پاها و زانو ها می شود. این ورزش بسیار سبک است و با انجام آن به راحتی از ابتلا به پوکی استخوان جلوگیری می کنید. مخصوصا در دنیای پیشرفته امروزی که تردمیل ها روز به روز مجهز تر می شوند، این دستگاه ها دارای ضربه گیر هایی هستند که هنگام دویدن یا تمرین با شدت بر روی دستگاه از زانو ها و کمر شما محافظت می کنند.
در کل پیاده روی یا دویدن بر روی تردمیل از فواید بسیاری برخوردار است که ما امروز به گوشه ای از آن ها اشاره نمودیم تا انگیزه لازم را به شما بدهیم و شما را در رسیدن به سلامتی تشویق نماییم. هرگز برای شروع دیر نیست، سعی کنید ابتدا ورزش خود را در سطح پایین آغاز کنید و اگر هدف تان کاهش وزن است مدت و شدت تمرین را افزایش دهید و فراموش نکنید نیازی به فشار آوردن نیست. حتی با 20 دقیقه دویدن با شدت متوسط و تداوم در ورزش به هدف خود خواهید رسید.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :