فواید ورزش کردن با شیب تردمیل

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 29 دی 1395 در ساعت 18 : 31 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

هنگامی که تردمیل در حالت سطح صاف قرار داشته باشد؛ برای فرد می تواند حالت دویدن و راه رفتن بر روی سطح صاف زمین را شبیه سازی نماید، بی آنکه بدن با مقاومتی مواجه باشد؛ چنانچه بخواهیم بدن از خود مقاومت نشان داده و دچار چالش بشود، خوب است شخص از شیب تردمیل استفاده نماید.حین استفاده از تردمیل با توجه به 3 فاکتور مهم شیب، سرعت، زمان که به سادگی در اختیار فرد قرار می گیرد، او می تواند با افزایش هر کدام از آنان سطح تمرینات را افزایش بدهد و تمرینات خود را با میزان قدرت و شدت بیشتری اجرا کند.

حتما می دانید که تردمیل وسیله ای هوازی است که انجام دادن تمرینات هوازی از طریق آن آسان می گردد و بیشتر افراد هم برای بدست آوردن تناسب اندام و لاغری به سراغ این دستگاه می روند.استفاده کردن از شیب تردمیل در زمان انجام تمرینات هوازی موجب می شود تا فرد برای انجام دادن ورزش انرژی بیشتری سوزانده و بتواند عضلاتش را به بهترین شکل ممکن بسازد.

تردمیل های امروزی اغلب مجهز به شیب برقی هستند و جالب است بدانید موتوری که شیب را به صورت برقی تنظیم می کند از موتور اصلی خود دستگاه جدا می باشد. چنانچه مقدار شیب تردمیل به اندازه یک درصد باشد ، می تواند نقش مقاومت هوا را برای فرد ایفا نماید و مقدار کالری سوزی بیشتر می سوزد.هرچه قدر میزان شیب تردمیل بیشتر باشد بدن فرد با مقاومتی که نشان می دهد، کالری بیشتری می سوزاند، البته سرعت تردمیل را کم نکنید؛ همان شکل که می دانید مقدار بالابردن میزان و شدت سختی و دشواری تمرینات موجب می شود که کاهش وزن بیشتری داشته باشید و هرچه سریعتر و زودتر به اهداف خود برسید.

بیشتر تردمیل های جدید تنظیم شیب در آنها دیگر دستی انجام نمی شود و لازم نیست از دستگاه پیاده شوید و فقط با فشار دکمه ای می توانید در زمان انجام دادن ورزش شیب تردمیل را تنظیم نمایید اکثر تردمیل های امروزی دارای برنامه های از پیش آماده شده می باشند که فرد به سادگی با استفاده از آنان می تواند تمارین خود را با سرعت بالاتری انجام بدهد و به شکل اتوماتیک میزان شیب تردمیل هم متناسب با نوع تمرینات فرد تنظیم گردد و مورد استفاده قرار گیرد.

توجه کردن به میزان ضربان قلب که دستگاه از طریق نمایشگر خود به نمایش در می آورد، بسیار مهم است و دارای اهمیت زیادی میباشد و با در نظر گرفتن آن به سادگی می توانید میزان سطح تمرینات را مشخص نمایید .در زمان انجام دادن تمرینات و ورزش فراموش نکنید که ضربان قلب باید ما بین 70 تا 85 درصد حداکثر ظرفیت باشد تا بدن بتواند در حالت چربی سوزی مانده و سریعتر به تناسب اندام دست پیدا کند.

سنسورهای نوینی که بر روی تردمیل های امروزی نصب شده اند ، قادرند به سادگی تعداد ضربان قلب را در هر دقیقه بر روی نمایشگر نشان بدهند و چنانچه ضربان قلب فرد بیشتر از 99 درصد ظرفیت خود بشود، هشدار می دهد تا ورزشکار دچار مشکلات قلب و عروقی مثل؛ سکته قلبی نگردد و مشکلاتی برای او به وجود نیاید. لذا هنگام انجام ورزش ضربان قلب خود را زیر نظر بگیرید.

طبق تحقیقات صورت گرفته چنانچه فردی 5 جلسه در هفته، به مدت 30 دقیقه ورزش کند، به نتایج مطلوبی می رسد. دویدن و راه رفتن به وسیله تردمیل از جمله فعالیت های ساده ای می باشد که یک شخص می تواند برای ارتقای سلامتی خود انجام بدهد؛ این عمل از انجام دادن ورزش در بیرون منزل بسیار ساده تر بوده؛ در واقع انجام دادن ورزش با وسایل خانگی راحت تر و قابل دسترس تر است.

اشخاصی که در منزل به وسیله دستگاه های هوازی تمرین می کنند، در انجام دادن تمرینات ورزشی خود مصمم تر می باشند. همان گونه که می دانید میزان کالری که در هنگام انجام دادن ورزش سوزانده می گردد به عوامل مختلفی بستگی دارد، به عنوان مثال هرچه یک فردی سنگین وزن تر باشد ، کالری بیشتری نیز سوزانده می شود و لاغری نیز سرعت بیشتری پیدا خواهد کرد.

هنگامی که شیب تردمیل بیشتر باشد، عضلات بیشتری درگیر مقاومت خواهند شد، همین افزایش دادن مقاومت باعث می گردد میزان بیشتری کالری سوزانده گردد و این به نفع سلامتی بدن خواهد بود . افرادی که زانو درد ندارند و از بدن سالمی برخوردار می باشند، می توانند به سادگی از شیب تردمیل در سرعت زیاد را استفاده نمایند و بیماران هم پیش از استفاده حتما با پزشک معالج خود مشورت کنند و بعد از این مزیت تردمیل بهره مند شوند.

وقتی تعادل خود را بر روی تردمیل حفظ نمودید، دستگیره های آن را رها کرده و بدون کمک گرفتن از آنان ورزش کنید. گرفتن دسته های تردمیل موجب می شود تا اولاً تعادل راه رفتنتان به مشکل بر بخورد و سپس بدنتان ازآن فرم اصلی خود نیز خارج گردد و باعث کمر درد و خم شدن ستون فقرات گردد و مهمتر از همه آن که میزان کالری کمتری بسوزانید .دست های کاربر در هنگام ورزش کردن باید با حرکت پاها جلو و عقب بیاید و با هم حرکت داشته باشند و به یاد داشته باشید که دستها باید به شکل 90 درجه باشند و در کنار بدن قرار گیرند.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :