مطالب جدید و علمی راجع به تردمیل

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 11 دی 1395 در ساعت 11 : 54 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

تردمیل باعث شادابی و سلامت روح و جسم و همچنین باعث تناسب اندام می شود. تنها اهدافی که در استفاده از تردمیل حائز اهمیت و بررسی است : سلامت و نشاط روح و جسم و کاهش وزن است . استفاده صحیح از تردمیل به تناسب اندام نیز کمک بزرگی می کند. انجام تمرین با تردمیل به سوختن چربی های اضافه بدن و در عوض به عضله سازی نیز کمک می کند .

با یک برنامه قوی و منظم در هنگام استفاده از تردمیل می توان تناسب اندام خوبی را تجربه کرد. تردمیل باعث تقویت عضلات داخل و خارج ران و نشیمنگاه و کاهش وزن می شود. یکی از مزیت هایی که تردمیل می تواند داشته باشد، تصحیح برنامه خواب و کم کردن استرس است.

همان طور که می دانید تردمیل یک دستگاه ورزشی هوازی است که از مدت ها پیش در انواع تردمیل خانگی و تردمیل باشگاهی وارد بازار شده و پا به پای علم و تکنولوژی روز جهان پیش رفته است.امروزه تردمیل آبی نیز تولید شده، این دستگاه در داخل استخر قابل استفاده است و برای تمرینات درمانی – ورزشی مناسب می باشد.افراد می توانند با نیازهای متفاوت به سراغ این دستگاه هوازی بروند؛ اما آمارها نشان داده یک سوم کسانی که به ورزش با تردمیل می پردازند مایل به کاهش وزن و تناسب اندام هستند.

هیچ گاه تردمیل دسته دوم نخرید؛ زیرا شما اطلاع ندارید صاحب قبلی دستگاه به چه صورت از آن استفاده و مراقبت کرده است؛ شاید موتور تردمیل قبلاٌ نیم سوز شده باشد. اطلاعاتی که مانیتور تردمیل در اختیار کاربر قرار می دهد نیز اهمیت دارد و می بایست به آن توجه داشت؛ نمایشگر دستگاه باید حداقل سرعت، زمان، مسافت، کالری مصرف شده و ضربان قلب را نشان بدهد؛ چون این اطلاعات کارآیی زیادی دارند.

وقتی برای خرید یک تردمیل مناسب می روید باید به نکات خاصی توجه داشته باشد. بدون تردید اولین مسئله برای خریدار قیمت دستگاه است و هرکس با توجه به بودجه خود خرید انجام می دهد؛ ولی علاوه بر قیمت مواردی همچون نوع شیب دستی یا برقی، قدرت موتور، ابعاد تسمه که فضای دویدن را مشخص می کند، تک کاره یا چند کاره بودن دستگاه، کشور سازنده و برند نیز در خور توجه هستند.

ورزشکار می تواند توسط آن ها از وضعیت عمومی بدن خود آگاه شده و یک الگوی ورزشی مناسب را طراحی کند و بر اساس آن پیش برود؛ هر چه امکانات دستگاه بیشتر باشد، قیمت نیز افزایش می یابد.در مرحله دوم به بیشینه وزن قابل تحمل برای دستگاه توجه فرمایید و اطمینان حاصل کنید تردمیل وزن شما یا سنگین ترین عضو خانواده تان را که مایل است با آن تمرین ورزشی انجام بدهد، تحمل می کند.

حداکثر وزن قابل تحمل برای تردمیل به ابعاد تسمه، جنس بدنه، اندازه دستگاه و قدرت موتور بستگی دارد.تردمیلی برای خود بخرید که ظرفیت آن را داشته باشد که هر روز به مدت طولانی از آن استفاده شود. کمترین توان موتور تردمیل 1 اسب بخار است، ولیکن بهتر است برای منزل دستگاهی را انتخاب نمایید که توان آن 2.5 الی 3 اسب بخار باشد .

در صورتی که تمایل دارید با ورزش عضله سازی کنید و به ماهیچه های پایین تنه فرم بدهید، شیب دستگاه را بالا ببرید و دویدن و راه رفتن در شیب سربالایی را انجام بدهید؛ شیب بیش از 10 درصد برای این کار مناسب است و ورزش کوه پیمایی را شبیه سازی می کند. در صورتی که در برنامه ورزشی با شیب زیاد انجام می دهید، برای راحت تر شدن کار تردمیلی تهیه کنید که شیب آن به صورت برقی و تنها با فشار یک دکمه قابل تنظیم باشد.

توان موتور تردمیل باشگاهی باید بیش از 3 اسب بخار باشد. دستگاه تردمیل در هنگام روشن بودن نباید سر و صدای زیادی ایجاد کند؛ کم صدا بودن دستگاه نشانه طراحی مناسب و کیفیت قطعات مکانیکی آن است و ربطی به قدرت موتور ندارد. هنگام خرید، تردمیل را روشن کرده و دقایقی با سرعت کم بر روی آن راه بروید؛ در این حالت نباید لرزش حس کنید؛ بدین ترتیب تلنگر نوار نقاله را که نباید وجود داشته باشد، چک کرده اید.

بعضی از تردمیل ها به پروتز های مصنوعی مجهز هستند که شیب دستگاه را منفی کرده و یا قابلیت حرکت رو به عقب را به وجود می آورد. در صورت وجود این ویژگی ها سرعت منفی دستگاه را نیز چک کنید.شیب منفی، تمرین بسیار جالبی است که دویدن در سرپایینی را شبیه سازی می کند؛ شیب منفی غالباٌ بین 10 الی 16 درصد قابل تنظیم می باشد.

سرعت دستگاه تردمیل معمولاٌ از 0.5 کیلومتر در ساعت شروع می شود و به 15 الی 20 کیلومتر در ساعت می رسد؛ البته تردمیل هایی وجود دارند که سرعت آن ها به بیشتر از 40 کیلومتر در ساعت می رسد؛ سرعت های بسیار زیاد فقط برای افراد حرفه ای قابل استفاده است. تغییر سرعت باید به راحتی و با فشار یک دکمه انجام بشود.

ابتدا و انتهای حرکت تردمیل باید آرام و روان باشد تا به اندام ورزشکار ضربه وارد نشود. اکثر تردمیل های مدرن مجهز به ضربه گیرهایی هستند که مفاصل، عضلات و ستون فقرات ورزشکار را مورد محافظت قرار می دهد. زمانی که نوار نقاله دارای ضربه گیر باشد، امکان دویدن بر روی سطح انعطاف پذیر و مطلوبی ایجاد می شود.دستگاه تردمیل می بایست بتواند در شیب های بیشتر نیز سرعت خود را حفظ کرده و نامتعادل نشود.

تردمیل یا نقاله وسیله ای ورزشی است که در دو گروه خانگی و باشگاهی به بازار عرضه شده و وسیله ای برای تمرین دویدن و راه رفتن به غیر از روی آسفالت و موزاییک است.تردميل، دارای تسمه است كه چرخش آن موجب به حركت درآمدن و فعاليت شخص روي دستگاه مي شود. موتور تردميل، فناوری خاصی دارد و به كمك عضلات شما آمده تا شرايط مختلفی را براي راه رفتن يا دويدن به وجود آورد.

خاصیت شيب دار كردن سطح دويدن، مي تواند مازاد بر ايجاد گوناگونی هنگام فعاليت، برميزان شدت فعاليت فرد متناسب با توانايي هاي او بيفزايد. تردميل های خانگی و باشگاهی ، معمولا داراي نمایشگرند كه اطلاعاتی: زمان فعاليت، شدت فعاليت، ميزان كالري مصرفي، شيب دستگاه، سرعت دستگاه، نوع برنامه در حال اجرا را در اختيار کاربر قرار مي دهد. مدل هاي پيشرفته تر اين دستگاه، قابليت نمايش سنسور ضربان قلب فرد در حال فعاليت را نيز دارد.

نمايش ضربان قلب به دو شيوه صورت مي گيرد: ابتدا، با قراردادن دست روي دست گيره هاي دستگاه كه روي آن صفحات حساسي نصب شده و ضربان قلب را براساس نبض انگشتان نمايش مي دهد يا با ارتباط گيره اي كوچك به لاله ي گوش، مي توان ضربان قلب را روي صفحه ي نمايش مشاهده كرد. راه ديگر تشخیص ضربان قلب كه در تردمیل های بیشتر باشگاهی وجود دارد، استفاده از نواري است كه روي قفسه ي سينه بسته مي شود و به صورت دقيق و مستقيم، مي توان ضربان قلب را لحظه به لحظه روي صفحه نمايش ديد.

داشتن نمايشگر ضربان قلب در تردميل های خانگی و باشگاهی، مزيت بزرگي محسوب مي شود؛ زيرا، مازاد بر رویت ضربان قلب و آگاهي از شدت فعاليت، مي توان تمرينات و فعاليت ورزشي را دقيق تر و مناسب با هدف(كاهش وزن، افزايش سطح آمادگي جسماني، آمادگي هوازي ياغير هوازي و…) تنظيم کرد. تردمیل یکی از دوست داشتنی ترین ابزار هر باشگاه ورزشی به حساب می آید. استفاده از آن با اینکه سخت نیست اما بعضی ها به درستی از آن استقاده نمی کنند. یاد گرفتن نحوه استفاده صحیح از تردمیل کمک میکند که تمرینی مفیدتر و ایمن تر داشته باشید.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :