نحوه تمرین بر روی تردمیل در زمستان چگونه باید باشد؟

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 8 آبان 1396 در ساعت 11 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

با سرد شدن تدریجی آب و هوا بیشتر ما تمایلی برای از خانه خارج شدن نداریم و ترجیح می دهیم در محیط بسته ورزش کنیم و چه بهتر که این محیط خانه خودمان باشد تا در حین ورزش مراقب فرزندان و کارهای روزمره نیز باشیم و با خیالی آسوده فعالیت ورزشی روزانه را نیز انجام دهیم. اغلب افراد و ورزشکاران استفاده از تردمیل را مناسب برای روزهای سرد سال و در عین حال دستگاهی ایمن می شناسند.

وجود دستگاه هوازی تردمیل برای هر خانه و خانواده ای لازم است تا به هر دلیلی اگر نتوانستید در باشگاه یا حتی خارج از خانه حضور پیدا کنید بتوانید از کوچکترین زمان های خود استفاده کنید و فعالیتی مفید برای رسیدن به تناسب اندام و لاغریتان انجام دهید. جالب است بدانید زمانی که شما از تردمیل استفاده می کنید ضربان قلب شما با زمانی که در محیط های باز ورزش انجام می دهید کاملا متفاوت است.

زمانی که بر روی تردمیل راه می روید عواملی مانند: تپه، باد، گرما و ... وجود ندارند و ضربان قلب شما در نتیجه نسبت به بیرون از خانه کمتر خواهد بود. برای بالا بردن ضربان قلب در زمستان وقتی که بر روی تردمیل پیاده روی می کنید، بهتر است از شیب دستگاه تردمیل خود استفاده کنید و آن را به صورت تدریجی افزایش دهید.

فراموش نکنید زمانی که از تردمیلتان استفاده می کنید، همیشه حداقل از شیب 1% استفاده کنید تا مقاومت هوا را برای شما شبیه سازی کند. در شیب صفر تردمیل پیاده روی کردن مانند حرکت در یک سرازیری کم شیب است و بدن را خیلی دچار چالش نمی کند. در شیب صفر ورزشکار به سختی میتواند فرم صحیح بدن را حفظ کند.

در شیب 1% شما راحت تر میتوانید استایل صحیح بدن خود را حفظ کرده و تمریناتتان را شروع کنید. میدانید که با زیاد کردن شیب تردمیل شما میتوانید در خانه فضای کوه نوردی را شبیه سازی کنید و کالری بیشتری بسوزانید. توجه داشته باشید زمانی که شیب دستگاه را زیاد می کنیم باید به میزان سرعت دستگاه نیز رسیدگی نمایید، زیرا ما در زمان بالا رفتن از کوه خود به خود سرعتمان را کم می کنیم ولی دستگاه سرعت خود را نمیتواند تغییری دهد و آن را حفظ می کند و این ما هستیم که باید بنابه توان و تمرینی که می خواهیم انجام دهیم سرعت دستگاه را نیز تغییر دهیم. برای ایجاد تنوع و نشاط و گرفتن نتایج بهتر باید تمرینات مختلف با سرعت ها و شیب ها مختلف را در کنار یکدیگر امتحان کنید.

در زمستان زمانی که با تردمیل ورزش می کنید می توانید در کنار تردمیل و انجام ورزش هوازی از وزنه های بدنسازی نیز استفاده کنید. با کمک تمرینات بدنسازی همراه وزنه می توانید در کنار تردمیل و انجام ورزش های هوازی، عضلات خود را نیز سرحال نگه دارید و توان دست ها و پاهایتان را در طول فصل زمستان حفظ کنید و حتی آنها را ارتقا دهید.

فصل زمستان نیز زیباست و با تدبیراتی می توانید از این فصل از سال نیز لذت ببرید و با بدنی سالم به استقبال بهار بروید. بهتر است هر هفته یا هر دو هفته 1 بار به بیرون از خانه بروید و تمرینات هوازی خود را انجام دهید تا از نزدیک شاهد زیبایی های این فصل نیز باشید و باقی روزها برای انجام تمرینات ورزشی، بهترین کار استفاده از تردمیل خانگی است.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :