نکات ایمنی در هنگام استفاده ورزش از تردمیل

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 15 دی 1395 در ساعت 18 : 47 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

انجام دادن ورزش هوازی در خانه با استفاده از دستگاه های هوازی مثل تردمیل این روزها بسیار آسان شده است و کاربران به راحتی می توانند برای رسیدن به اهداف در نظر گرفته خود مانند؛ تناسب اندام و ارتقای سلامتی از این دستگاه استفاده کنند.این وسیله راحت و پرطرفدار اگر به درستی استفاده نشود، می تواند مشکلات و خطراتی را برای کاربران خود داشته باشد.

به یاد داشته باشید که توجه به نکات ایمنی قبل از انجام دادن ورزش بسیار اهمیت دارد و باید در ابتدای کار به آنها توجه داشته باشید تا دچار آسیب و صدمه ای نشوید.بعضی از تردمیل های پیشرفته امروزی این طور طراحی و ساخته شده اند که در زمان روشن کردن دستگاه اگر وزن کاربر به حد در نظر گرفته شده نرسیده باشد یا حتی بیشتر از ظرفیت باشد، دستگاه روشن نمی شود و حرکتی هم نخواهد داشت.

این نکته برای خانواده هایی که دارای فرزندان کوچکی هستند، می تواند بسیار مفید واقع شود و از به وجود آمدن مشکل برای آنها جلوگیری خواهد کرد. از نکات ایمنی که برای بالا بردن ضریب اطمینان تردمیل ها در نظر گرفته شده است قرار دادن مگنت ایمنی است.مگنت ایمنی که بر روی تردمیل ها قرار داده شده است، این امکان را به کاربران خود می دهد تا در صورتی که به صورت ناگهانی تعادلشان برهم بخورد و از دستگاه دور شدند، موتور دستگاه سریعا خاموش می شود و آنها دچار آسیب و حادثه ای نخواهند شد. برای قرار دادن تردمیلتان جای ایمن و مناسبی پیدا کنید تا هم کاربر و هم اطرافیان را دچار مشکل نکند.

در زمان شروع ورزشتان با سرعت مناسب راه بروید و بدوید و قبل از اینکه ورزشتان را شروع کنید، دستگاه خود را در حالت دستی قرار دهید تا بتوانید روی آن کنترل داشته باشید و بعد از تسلط کافی از برنامه های از پیش تعیین شده دستگاه خود استفاده کنید.برای اینکه بتوانید تردمیل خوبی خریداری کنید، وقت کافی بگذارید تا بتوانید با تحقیقات کافی بهترین خرید را داشته باشید. در زمان خرید فراموش نکنید اطلاعاتی مانند؛ روشن، خاموش، شیب دستگاه و ... را حتما از فروشنده بپرسید و درمرحله اول با اجزای اصلی تردمیلتان آشنا شوید.

در شروع ورزشتان سرعت دستگاه را بیشتر از 3 تا 5 کیلومتر نبرید تا با سرعت زیاد دچار مشکل و حادثه ای نشوید.زمانی که می خواهید ورزشتان را شروع کنید، دسته های تردمیل را بگیرید و به آرامی روی تردمیل راه بروید و بدن خود را در اصطلاح گرم کنید. بعد از اینکه به راه رفتن بر روی تردمیل عادت کردید می توانید دست های خود را رها کنید و سرعت دستگاهتان را کاهش دهید.

فراموش نکنید که دست های خود را بعد از بدست آوردن تعادلتان رها کنید، زیرا به آناتومی بدن و فرم آن اثر می گذارد و شما را دچار مشکل خواهد کرد. اگر در زمان راه رفتن بر روی تردمیل سرعتتان را افزایش می دهید، ریتم حرکت پاهایتان را نیز با آن هماهنگ کنید. این را به خاطر بسپارید که به صورت ناگهانی سرعت خود را بالا نبرید؛ زیرا ممکن است تعادلتان برهم بخورد و آسیب ببینید.

زمانی که می خواهید سرعت را افزایش دهید، این کار را یک درجه، یک درجه و کم کم انجام داده تا به روند حرکت تردمیل عادت کنید. در زمان انجام دادن ورزش آب خوردن را فراموش نکنید و در مدت زمان های مشخصی آب بخورید تا دچار گرما زدگی و مشکل نشوید.در زمان انجام دادن ورزش به دم و بازدم های خود توجه داشته باشید تا به صورت کامل انجام شود، زیرا بافت ها برای انجام دادن فعالیت های حیاتی خود به اکسیژن نیاز دارند تا دچار گرفتگی و اسپاسم نشوند.

در هنگام انجام دادن ورزش زمانی که احساس ضعف و بیحالی کردید، تمرینات خود را رها کنید و مدت زمانی به استراحت بپردازید تا به بدنتان آسیبی وارد نشود. در زمان انجام دادن ورزش متصل کردن گیره ایمنی را فراموش نکنید؛ زیرا این گیره در زمانی که به لباس شما متصل است از شما محافظت می کند.به یاد داشته باشید که اگر دویدن سریع برای شما سخت است، سرعت خود را پایین بیاورید و بعد ورزش کردنتان را ادامه دهید و بعد از گذشت مدت زمانی و بالا رفتن آمادگی جسمانی خود می توانید کم کم سرعتتان را افزایش دهید و سطح ورزشتان را بالا ببرید.

وقتی که می خواهید ورزشتان را بر روی تردمیلتان شروع کنید، فراموش نکنید که از کفش مناسبی استفاده کنید و هیچ وقت پابرهنه بر روی تردمیل ورزش انجام ندهید، زیرا باعث آسیب دیدن و حتی سوختگی پاهایتان می شود.سعی کنید به صورت یکنواخت بر روی تردمیل راه بروید و ورزش انجام دهید تا با بلند یا کوتاه کردن گام هایتان تعادلتان بر هم نریزد و به مشکلی برخورد نکنید. در پایان ورزشتان با تردمیل به خاطر بسپارید که به یکباره از دستگاهتان پایین نیایید و صبر کنید تا تسمه زیر پاهایتان از حرکت بایستد و بعد از آن از دستگاه پایین بیاید.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :