نکات کوچک اما مهم در مورد کاهش وزن

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 28 مرداد 1397 در ساعت 18 : 22 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

برای رسیدن به لاغری و تناسب اندام حتما نباید کارهای بزرگی انجام داد و می توانید با دقت به نکات کوچک میتوان در مدت زمان مشخصی به لاغری و تناسب اندام دلخواه رسید.

با کمک تغییرات کوچک و اصلاح رویه تغذیه ای میتوان از شر چربی های اضافی خلاص شد و فقط کافی است به هر آنچه که می خورید و فعالیتی که انجام می دهید توجه داشته باشید. در این مقاله نکاتی کوچک اما مهم را به شما یاد آوری می کنیم تا بتوانید با رعایت آنها به تناسب اندام برسید و مواظب سلامتیتان نیز باشید.

تغییرات اگر اساسی و به یکباره انجام شوند، نمی توانید آنها را عملی کنید و زود فراموش می شوند پس هدف های کوچک برای خود انتخاب کنید تا بتوانید هر روز آنها را رعایت نمایید و به طور دایم از آنها پیروی کنید.

**صبحانه خوردن را به عادتی غیرقابل ترک برای خود تبدیل کنید. برای اینکه بتوانید به رژیم خود پایبند بمانید بهتر است صبحانه خوردن را فراموش نکنید، زیرا با صبحانه خوردن می توانید جلوی اشتهای کاذب خود را بگیرید و با کنترل وعده های دیگر را نوش جان کنید. صبحانه به شما کمک می کند کاهش وزن خوبی داشته باشید، هر چند کم و مختصر ولی حتما بخورید و برای مدت طولانی گرسنه نمانید. وعده صبحانه زمان زیادی را نمی گیرد و می توانید با کمک آن برای مدت زمان بیشتری سیر بمانید و تعداد وعده های غذایی تان و حجم آنها را کنترل کنید.

**غذایتان را در ظروف کوچک تر بریزید و تا ذهن شما نیز از غذا اشباع شود. ذهن زمانی که بشقابی پر از غذا ببیند گمان می کند زیاد غذا خورده اید و در نتیجه با غذایی کم زودتر سیر می شوید. اگر بخش بیشتر بشقابتان را از سبزی و سالاد تازه پر کنید معده شما زودتر احساس سیری خواهد کرد و به سراغ غذاهای مضر نیز نخواهید رفت.

** بهتر است حداقل برای مدت کوتاهی استفاده از قاشق را کنار بگذارید و به جای آن از چنگال استفاده کنید. با استفاده از چنگال برای غذا خوردن می توانید مقدار کمتری غذا بردارید و غذا خوردن را مدت زمان بیشتری ادامه دهید یک چنگال بزرگ و به دنبال آن برداشتن یک لقمه بزرگ می تواند منجر به خوردن بیشتر مواد غذایی شود. بنابراین استفاده از یک چنگال کوچکتر به شما کمک بیشتری خواهد کرد تا بتوانید در مسیر کاهش وزن موفق باشید. علاوه بر این آهسته تر غذا خوردن نیز کاهش جذب کالری را با خود به دنبال خواهد داشت.

** بهتر است تا جایی که می توانید آب زیاد بنوشید. آب علاوه بر شادابی و نشاط برای پوست تان میزان سوخت و ساز بدن شما را بالا خواهد برد و بنابراین برای پیشروی بهتر رژیم های غذایی افزایش مصرف آب را به طور جدی در برنامه های تان قرار دهید. آب حتی می تواند به شما احساس سیری بدهد و با خوردن آب می توانید جلوی اشتهای کاذب خود را بگیرید و غذای کمتری می خورید و وزن تان کاهش می یابد.

** میوه و سبزی جات را در اولویت مصرفتان قرار دهید. میوه ها و سبزیجات در روند لاغری تاثیر زیادی دارند و با اینکه کالری زیادی ندارند، اما می توانند در سلامتی و کاهش وزن ما تاثیر زیادی داشته باشند. در یخچال و آشپزخانه تان همیشه میوه و سبزیجات داشته باشید تا در زمان گرسنگی بتوانید به سرعت به سراغ آنها بروید.

** ماست را فراموش نکنید. ماست یکی از عوامل موثر برای رسیدن به لاغری است و برای سلامتی ما نیز بسیار مفید می باشد. ماست سرشار از پروتئین است به سلامت و قوی کردن بدنتان برای گرفتن رژیم غذایی کمک بسیاری می کند. از ماست های کم چرب استفاده کنید و ماست های حاوی پروبیوتیک استفاده نمایید. ماست می تواند شما را قوی کرده و به شما کمک کند تا بتوانید راحت تر رژیم غذایتان را حفظ کنید و از شر چربی های اضافی خود خلاص شوید.

** رژیم های سفت و سخت نگیرید و خود را از تمام خوراکی هایی که دوست دارید محروم نکنید زیرا دیر یا زود به شکست خواهید خورد و در نهایت به پرخوری خواهید رسید. برای خود برنامه غذایی مناسبی تهیه کنید و انجام دادن ورزش روزانه را فراموش نکنید.

اگر می توانید به باشگاه بروید و از امکانات آن استفاده کنید و در غیر این صورت بهتر است تردمیل تهیه کنید که در خانه بتوانید حداقل روزانه پیاده روی ساده ای انجام دهید.

تردمیل ها دارای برنامه از پیش تعیین شده ای هستند که با انتخاب هر یک از آنها می توانید برنامه ای اصولی را روزانه اجرا کنید و با کالری سوزی روزانه به تناسب اندام و لاغری خود کمک کنید.

راه حلی ساده برای اینکه بعد از غذای اصلی مرتب هله و هوله نخورید مسواک زدن است. بعضی افراد از روی عادت یا سرگرمی غذا می خورند بهتر است سعی کنند بعد از غذا خوردن دندان‌های خود را مسواک بزنند. اینکار باعث می‌شود از خوردن مواد اضافی خودداری کنید، زیرا معمولا دوست ندارید زحمتی که برای تمیز کردن دندان‌های خود کشیده‌اید را خراب کنید. اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که به خوردن مواد شیرین علاقه مند هستند، این روش می‌تواند بسیار مفید باشد. اگر هوس شیرینی کرده‌اید اما دندان‌های خود را مسواک زده‌اید، ممکن است طعم هیچ ماده ای را بعد از آن دوست نداشته باشید. این موضوع مانع از پرخوری بیش از حد می‌شود و بدن شما را سالم تر نگه می‌دارد.

همین نکات کوچک می تواند شما را به لاغری و تناسب اندام نزدیک کند.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :