ورزش کردن با تردمیل برای چه کسانی توصیه میشود؟

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 30 مرداد 1396 در ساعت 20 : 24 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بیشتر پزشکان ورزش اعتقاد بر این دارند که افرادی سالم و سلامت هستند و از بیماری های خاص مانند زانو درد، بیماری های قلبی و عروقی رنج نمی برند و درگیر آنها نیستند، برای انجام دادن ورزش های هوازی از دستگاه تردمیل استفاده کنند.

همانطور که می دانید تردمیل دستگاهی است که ورزشکار هم می تواند در خانه از آن استفاده کند و هم در باشگاه و هر جا که باشد تمرینات ورزشی خود را پیگیری کند. افرادی که از زانو درد رنج می برند، استفاده از دوچرخه برای آنها مضر است و توصیه نمی شود؛ مگر در صورتی که زین دوچرخه قابل تنظیم باشد و طوری آن را تنظیم کنید که زانوها زیاد خم نشوند.

اشخاصی که بیماری های حادی ندارند و دارای وضعیت عمومی بدنی خوبی هستند، می توانند به راحتی از ورزش های هوازی مانند پیاده روی تند، دویدن و...استفاده کنند.دوچرخه نیز مانند تردمیل مزایای زیادی دارد؛ اما میزان اکسیژن رسانی به بافت ها و عضلات در هنگام استفاده از تردمیل بیشتر از دوچرخه ثابت است و البته برای افرادی که آرتروز شدید زانو و دردهای اسکلتی دارند، انجام تمرین با دوچرخه ثابت پیشنهاد می شود.

مقدار کالری که فردی در زمان استفاده از دوچرخه ثابت می سوزاند، مانند زمانی است که فرد پیاده روی ساده و تقریبا سریعی انجام می دهد و مطلوب تر آن است که این ورزش در کنار پیاده روی انجام شود و به طور مثال شخصی که می خواهد با دوچرخه ثابت ورزش کند، بهتر است ابتدا حدود 30 دقیقه با سرعت نسبتا زیاد پیاده روی انجام بدهد و بعد از این مدت می تواند بر روی دوچرخه ثابت رکاب بزند.

تردمیل دستگاهی هوازی بسیار مناسبی که در استفاده از دستگاه های خانگی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است. با پیشرفت علم و فناوری این دستگاه نیز به امکانات خوبی مجهز شده است که یکی از بهترین امکانات وجود نمایشگری است که قادر است به راحتی سرعت، زمان، میزان کالری سوزانده شده و ضربان قلب کاربر را در اختیار او قرار دهد و او با اطلاع از وضعیت عمومی بدن خود بتواند طراحی بهتری برای تمرینات خود داشته باشد.

دستگاه های خانگی ورزش کردن را برای تمام افراد با هر سن و سالی که باشند فراهم می کند و دیگر لازم نیست نگران تاریک بودن هوا، نامساعد بودن آب و هوا و کمبود زمان برای رفت و آمد باشید. با استفاده از تردمیل بهتر است در ابتدا بدن خود را گرم کنید و بعد از آن به ورزش کردنتان ادامه دهید؛ زیرا گرم کردن بدن به وسیله تردمیل یکی از بهترین روش ها برای آمادگی بدن قبل از انجام هر ورزشی محسوب می شود.

تردمیل مدرن دارای برنامه های متعددی در سطح های متفاوت هستند که در حافظه دستگاه قرار داده شده اند که کاربر با استفاده از آنها می تواند در کمترین زمان ممکن به انجام تمرینات ورزشی خود مشغول شود.دستگاه هایی که قادرند ضربان قلب کاربر خود را کنترل کنند، این امکان را به کاربر خود می دهند تا با زیاد و کم شدن ضربان قلب تمرینات خود را تنظیم کنند تا به سیستم قلبی و عروقی آسیبی وارد نشوند.

بیشتر تردمیل ها به ضربه گیر مجهز شده اند که در مقایسه با سطح آسفالت و سطح سخت خیابان بسیار انعطاف پذیرتر است و از عضلات و ستون فقرات شما محافظت می کند.کسانی که ورزش کردن را به تازگی شروع کرده اند و تازه کار محسوب می شوند، باید تمرینات خود را ملایم شروع کنند تا از آمادگی جسمانی بیشتری برخوردار شوند و بعد از آن سطح تمرینات را افزایش بدهند.

در زمان انجام دادن تمرینات ورزشی با تردمیل به یاد داشته باشید در زمانی که می خواهید بر روی تردمیل راه بروید و ورزش انجام دهید تا زمانی که تعادل خود را بدست نیاورده اید، دسته ها را رها نکنید. بعد از بدست آوردن تعادلتان دسته ها را رها کنید تا بدنتان فرم نامناسبی به خود نگیرد و مشکلاتی را برای شما بوجود نیاورد.اگر بدن شما فرم مناسبی نداشته باشد، دستگاه نیز نمی تواند مقدار کالری سوزانده شده را به درستی محاسبه کند.

همان طور که می دانید در هنگام ورزش بدن شما فرم می گیرد و بنابراین سعی کنید، همیشه در هنگام ورزش کردن شکم خود را داخل نگه داشته و کمر خود را صاف و عمود نگه دارید تا راست قامت تر بشوید و دچار مشکلی نشوید.یکی از اشتباهاتی که اغلب کاربران انجام می دهد، آن است که زمانی که بر روی تردمیل برای انجام دادن ورزش می روند، دچار استرس می شوند و اغلب سعی می کنند قدم های بلندتری بردارند.

بر داشتن قدم های بلند بر روی تردمیل کاملا اشتباه است و باعث ایجاد کشیدگی نامناسب در مفاصل، عضلات و تاندون ها می شود.زمانی که بر روی تردمیل هستید، درست مانند زمانی که بر روی زمین هستید باید راه بروید و قدم هایتان را عادی و متوسط بردارید. در صورتی که حس می کنید با برداشتن قدم های معمولی تعادلتان از دست می رود، سرعت دستگاه اشتباه بوده و باید آن را کاهش دهید.

در زمانی که می خواهید بر روی تردمیل گام بردارید، سعی کنید در هنگام فرود پاهایتان با سینه پا بر روی صفحه فرود بیاید و به پنجه هایتان تکیه نداشته باشید.حرکت تسمه تردمیل بر خلاف جهت حرکت شماست و باید برای جلوگیری از نیروی مخالف و فشار وارد شدن بر روی زانوها و مچ پا سعی کنید، فرود پاهایتان مرکز ثقل بدنتان باشد، در نتیجه پاهایتان را نباید خیلی جلوتر از بدنتان فرود بیاورید تا دچار مشکلی نشوید.

هیچ وقت به صورت ناگهانی از تردمیل پایین نیایید و در ابتدا سرعت دستگاهتان را کاهش دهید و سپس آن را متوقف کرده و از دستگاه پایین بیاید. از دویدن بر روی شیب های بیشتر از 6 الی 7 درجه خودداری کنید و بهتر است بر روی شیب های زیاد 5 دقیقه راه بروید و بعد شیب را کم کنید.در ابتدا با شیب 1 درصد راه بروید و دوباره شیب را در طی انجام تمریناتتان بالا ببرید، در این صورت است که فشار زیادی به زانوهایتان و کمر شما وارد نمی شود.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :