پیدا کردن سرعت طبیعی بر روی تردمیل

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 30 مهر 1396 در ساعت 16 : 21 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

تردمیل از کاربردی ترین دستگاه های ورزشی هوازی است که با راه رفتن و دویدن بر روی آن میتوانید سلامت قلب و عروق خود را تضمین کنید و به تناسب اندام برسید. این دستگاه با داشتن مدل های پیشرفته و امکانات قابل استفاده باعث می شود شما با یک برنامه ریزی دقیق بتوانید، رسیدن به اهداف خود یعنی تناسب اندام و ارتقای سلامتی را ببینید. وقتی به تازگی تردمیل را تهیه می نمایید، باید ابتدا با سرعت آهسته از آن استفاده کنید و پس از آشنایی کامل با کارایی های دستگاه، سرعت را افزایش داده یا از برنامه های تمرینی پیش فرض آن استفاده کنید.

سرعت تردمیل خود را بشناسید: تردمیل های امروزی دارای موتور های با قدرت متفاوت هستند که نسبت به این موضوع از سرعت های مختلفی برخوردارند و همین باعث خواهد شد شما به راحتی بتوانید دستگاه خود را تنظیم کنید و از آن استفاده نمایید. بیشتر افرادی که مبتدی می باشند، قادر به افزایش سرعت بیشتر از 6 کیلومتر در ساعت بر روی تردمیل نیستند و این یک امر طبیعی است.

اصولا افرادی که در استفاده از تردمیل مهارت زیادی دارند و مدت ها با این دستگاه کار کرده اند می توانند از سرعت بالای آن، هنگام دویدن استفاده کنند که این در چربی سوزی بی تاثیر نمی باشد و البته ناگفته نماند که ضربان قلب خود را با افزایش سرعت تنظیم خواهند کرد تا از آسیب جلوگیری نمایند و این عمل اصلا برای افراد مبتدی توصیه نمی شود.

اگر شما تازه شروع به دویدن یا راه رفتن بر روی تردمیل کرده اید و در استفاده از آن تجربه ندارید، ممکن است با افزایش سرعت نتوانید تعادل و کنترل لازم بر روی دستگاه را داشته باشید و به خود آسیب بزنید. بهتر است در آغار کار با تردمیل از سرعت کم شروع کنید و این کار را با توجه به هدف خود کم کم افزایش دهید تا از مهارت لازم برخوردار شوید.

میزان سرعت و زمان دویدن را تنظیم نمایید: در بیشتر مواقع شما تصور می کنید با سریعتر دویدن زودتر به اهداف خود خواهید رسید، البته این نظریه درست است که با تلاش بیشتر نتیجه بهتری خواهید داشت اما باید از اصول دویدن بر روی تردمیل با استفاده از تنظیم سرعت این کار را عملی نمایید. اگر شما بدون برنامه بر روی دستگاه بی وقفه بدوید، علاوه بر اینکه از تمرین زود خسته و دلزده شده و بی شک به خود ضرر خواهید رساند، زیرا ضربان قلب شما هنگام تمرین باید کنترل شده باشد و بنابراین طوری ورزش کنید که بتوانید در زمان تمرینات خود صحبت کنید، یعنی تنفس شما به مشکل برخورد نکند.

علاوه بر این ها اگر قصد انجام یک تمرین خوب را دارید و مبتدی هستید، می توانید از برنامه های پیش فرض دستگاه استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید. استفاده از شیب تردمیل گزینه مناسبی در جهت بالا بردن شدت تمرینات شما حین ورزش است که تاثیر به سزایی در رسیدن به اهدافتان دارد. شیب در تردمیل های مختلف به دو صورت برقی یا دستی تنظیم میشوند که درجه شدت آن در تردمیل ها متفاوت است و می توان حتی شبیه سازی ورزش کوه پیمایی را در آن ایجاد کرد تا تمرینات تان از شدت بالایی برخوردار شود و تاثیر بیشتری داشته باشد.

روش تمرین و سرعت مناسب را پیدا کنید: پس از یک مدت تمرین بر روی تردمیل می توانید بهترین سرعت و روش تمرین را در جهت رسیدن به اهداف خود پیدا کنید. وقتی شما بدانید که چه سرعتی هنگام راه رفتن و دویدن بر روی تردمیل تاثیر بیشتری در تناسب اندام تان دارد، سریعتر به نتیجه مورد نظر خود در جهت کاهش وزن و چربی سوزی می رسید.

توجه به سن، قد، وزن و حتی فرم بدنی تان می تواند در این نتیجه تاثیر گذار باشد، برای مثال افرادی که از قد بلند برخوردارند و پاهای کشیده ای دارند به سرعت بالاتری برای دویدن بر روی تردمیل نیاز دارند و برای افرادی که قد کوتاهی دارند بر عکس این قضیه صدق می کند.

در کل اگر تمرینات خود را با توجه به یک سری اصول بر روی تردمیل انجام دهید، چه از سرعت کم برخوردار باشد، چه از سرعت بالا، باعث خواهد شد زودتر به هدف خود برسید. فراموش نکنید انجام تمرینات با وقفه که از شدت بالا و وقفه های ریکاوری کم برخوردار است و اصولی می باشد، باعث خواهد شد بدن کالری بیشتری بسوزاند و همچنین کربوهیدرات بیشتری را مصرف کند.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :