چرا باید پیاده روی روزانه انجام دهیم؟

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 7 بهمن 1396 در ساعت 12 : 20 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

انجام دادن هر ورزشی برای بدن لازم است و به حفظ سلامتی و تناسب اندام ما کمک زیادی می کند. حتما شنیده اید که می گویند پیشگیری بهتر از درمان است و انجام دادن ورزش هم پیشگیری برای مبتلا نشدن به انواع بیماری هاست و آنها را از ما دور خواهد کرد.

رشته های مختلفی در ورزش وجود دارد که به دلخواه و با توجه علاقه خودمان می توانیم هر یک از آنها را انتخاب کنیم و برای انجام آن آموزش ببینیم، اما با گرفتاری ها این زمان اغلب ما نمی توانیم به طور مثال ساعتی از روزمان را به جایی برویم و والیبال بازی کنیم و به ناچار محدود به سرکار رفتن و برگشتن به سمت خانه می شویم.

گاهی این گرفتاری ها به قدری زیاد می شوند که حتی نمی توانیم به باشگاه نزدیک خانه برویم و ساعتی را ورزش انجام دهیم و به سلامتی و تناسب اندام خود فکر کنیم.

در این مواقع انجام دادن ورزشی ساده مانند پیاده روی بهترین کار است و فواید زیادی برای ما دارد که قطعا بهتر از یک جا نشستن است. انجام دادن پیاده روی حتی می تواند تا حد زیادی بر روی خلق و خو و احساسات ما نیز تاثیرات زیادی بگذارد. علاوه بر سرحالی و داشتن انرژی پیاده روی می تواند به تناسب اندام و لاغری ما نیز کمک زیادی کند.

لازم نیست حتما برای بهره مند شدن از مزایای پیاده روی ساعت های طولانی ورزش کنیم همین که فقط روزی نیم ساعت با سرعت متوسط راه برویم بدن ما را سالم نگه داشته و آن را از ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن دور می کند.

اگر جزو افرادی هستید که حتی نیم ساعت از روز خود را نمی توانید به خارج از منزل بروید یا در باشگاه ها حضور پیدا کنید، بهتر است ناامید نشوید و در خانه با کمک دستگاه های هوازی روزانه پیاده روی مناسبی را دنبال کنید.

تردمیل های جدید اغلب دارای برنامه های از پیش تعیین شده ای هستند که با انتخاب هر یک از آنها می توانید در کمترین زمان ورزش خود را شروع کرده و از مزایای آن استفاده کنید. زمانی که شما به طور دائم پیاده روی انجام دهید می توانید کم کم حتی سیگار کشیدنتان را نیز ترک کرده و اشتهای غذا خوردنتان را نیز کنترل کنید.

اگر می خواهید از انجام دادن ورزش پیاده روی تان بهترین نتیجه را بگیرید باید 3 یا 4 روز در هفته حداقل 30 الی 60 دقیقه پیاده روی کنید. سرعت خیلی زیاد برای رسیدن به اهداف سلامتی شما لازم نیست همین که با سرعت متوسط تمریناتتان را انجام دهید کافی است و می توانید از مزیت های آن استفاده کنید.

فراموش نکنید اگر می خواهید وزنتان را کم کنید بهتر است بیش از 1 ساعت بر روی تردمیل ورزش کنید زیرا بدن بعد از نیم ساعت تازه شروع به چربی سوزی می کند.

پیاده روی علاوه بر ایجاد تناسب اندام و خلاص کردن شما از شر چربی های انباشته شده در بدنتان به شما کمک های زیادی می کند که در ادامه مقاله آنها را به شما یادآوری می کنیم.

بهبود بیماری قلبی

پیاده روی برای قلب بسیار مفید است. زمانی که پیاده روی انجام می دهید جریان خون در بدن بیشتر می شود و ماهیچه های قلب فعالیت بیشتری انجام خواهند داد. چرا که قلب یک عضو ماهیچه ای است زمانی که گردش خون در این عضو بیشتر شود مجبور به انجام دادن فعالیت بیشتر است و به مرور زمان باعث کم شدن فشار خون و تقویت ماهیچه های آن خواهد شد.

کم شدن خطر سکته مغزی

با پیاده روی در حد روزی 20 دقیقه می توانید تا حدود 40 درصد خطر سکته مغزی که معمولا بر اثر لخته شدن خون به وجود می آید را کم کنید.

از بین رفتن پوکی استخوان

زمانی که شما به صورت مداوم و روزانه پیاده روی انجام دهید نه تنها باعث قوی شدن عضلات می شوید بلکه باعث محکم تر شدن استخوان های بدنتان نیز خواهید شد. بهترین زمان برای شروع ورزش و پیاده روی دوره جوانی است تا بتوانید مزایای انجام دادن ورزش را هم در دوره جوانی ببینید و هم در دوران پیری از آن بهره مند شوید. زمانی که شما در سنین جوانی بطور مرتب ورزش انجام دهید و به میزان مصرف کلسیم در رژیم غذایی تان توجه کنید می توانید تا حد بسیار زیادی خطر پوکی استخوان را در سنین بالا کاهش دهید.

از اشتهای کاذب شما جلوگیری می کند

پیاده روی انرژی روزانه شما را افزایش می دهد و به طور باور نکردنی اشتهای کاذب شما را برای خوردن انواع خوراکی ها و غذاها کم می کند. پیاده روی نیز مانند دیگر ورزش ها می تواند سطح هورمون ایندورفین خون شما را افزایش دهد و شما تمایل کمتری برای خوردن قند و انواع خوراکی ها خواهید داشت.

به کیفیت و کمبود خوابتان کمک می کند

حتما می دانید که اگر استراحت کافی نداشته باشید کم کم وزنتان افزایش پیدا می کند، زیرا با کم خوابیدن هورمون لپتین در بدن بیشتر تولید خواهد شد و نمی توانید به صورت ناخودآگاه گرسنگی تان را کنترل کنید. باید سعی کنید در طی شب حداقل 7 ساعت بخوابید تا بدن بتواند خود را کنترل کند و شما را به اهدافتان نزدیک تر نماید.

پیاده روی کمک می کند شب ها بهتر بخوابید و بدنتان را از استرس های روزانه خلاص کنید. برای خود برنامه ورزشی داشته باشید که حتما صبح ها یا زمانی که از سر کار بر می گردید ورزش روزانه خوبی انجام دهید. می توانید با کمک تردمیل زمانی که روزنامه صبحگاهی را مطالعه می کنید یا مشغول تماشای تلویزیون هستید نیز پیاده روی کنید و از فرصت هایتان نهایت استفاده را ببرید.

ذهن را سالم نگه می دارد

تقویت اراده باعث ایجاد انگیزه در شما می شود و ذهن شما تا حد زیادی آرام می گیرد. پیاده روی به شما انگیزه می دهد تا بعد از عرق ریختنی طاقت فرسا و راه رفتن دلتان نیاید که غذای پرکالری بخورید و تمام زحمتتان را هدر دهید و از لحاظ ذهنی تحت کنترل قرار می گیرید.

ناخنک زدنتان را کم می کند

پیاده روی بعد از شام را نیز با کمک تردمیل امتحان کنید. این کار تا حد زیادی جلوی ناخنک زدن هایتان را می گیرد و بیشتر تمایل پیدا می کنید تا غذاهای کم چرب و سالم مصرف کنید. ناخنک زدن یا در اصطلاح قاچاق خوری یکی از بدترین دام ها برای بر باد رفتن تلاش های شماست. با انجام پیاده روی روزانه و منظم در عین حالی که می توانید بدنتان را از ابتلا به انواع بیماری در امان نگه دارید خواهید توانست به تناسب اندام و لاغریتان نیز برسید و از بدن سالم خود لذت ببرید.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :