چند ساعت قبل از ورزش با تردمیل غذا بخوریم؟

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 30 مرداد 1396 در ساعت 20 : 41 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

برای اینکه ورزش مفید و خوبی برای بدن خود انجام دهید، باید حداقل 3 روز در هفته به مدت 30 دقیقه ورزش کنید. افرادی که قصد دارند وزن خود را کم کنند و به تناسب اندام برسند باید کم کم و به مرور زمان این زمان را افزایش داده و به 45 دقیقه برسانند.فراموش نکنید که افرادی که قصد دارند به تناسب اندام برسند، باید علاوه بر انجام دادن ورزش و فعالیت از رژیم غذایی مناسبی پیروی کنند. به یاد داشته باشید که فردی که بر روی تردمیل می خواهد قرار بگیرد در حین انجام تمرین نباید بسیار سیر یا سنگین باشد.

بهتر است برای اینکه تمرین بهتری داشته باشید، 2 ساعت قبل از شروع تمرینتان غذایی سرشار از کربوهیدرات بخورید تا در طول تمرینتان و دویدن بر روی تردمیل احساس ضعف نکنید و زود احساس خستگی نکنید.کربوهیدرات ها از اتم کربن، هیدروژن و اکسیژن تشکیل شده اند. مواد غذایی مانند نان، سیب زمینی و برنج سرشار از کربوهیدرات هستند. کربوهیدارات ها به انتقال سریع پیام های بدن کمک می کنند و باعث چابکی افراد می شوند.

خوردن غذای مناسب قبل از انجام دادن ورزش باعث افزایش استقامت بدن می شود و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و باعث می شود تا سریع تر به هدف مورد نظر خود برسید.حتما می دانید که تردمیل وسیله ای کاملا هوازی می باشد و در انجام دادن ورزش هوازی ورزشکار باید در زمان طولانی با شدت متوسط ورزش کند تا بتواند به نتیجه دلخواه خود برسد. فراموش نکنید که بدن بعد از 15 دقیقه وارد مرحله چربی سوزی خواهد شد و با انجام دادن ورزشی نرمال که به بدنتان آسیبی وارد نکند، می توانید به اهدافتان سریع تر برسید.

خوردن فیبر کافی قبل از انجام دادن ورزش بر روی تردمیل بسیار موثر است. فیبرها در هنگام فعالیت سریع تر هضم می شوند و انرژی لازم برای ورزش کردن را به ورزشکار خود می دهند تا ورزشکار در حین انجام دادن ورزش به مشکلی برخورد نکند و به راحتی بتواند ورزش خود را ادامه دهد.خوردن میوه های تازه مانند پرتقال، هندوانه، سیب و ... 2 ساعت قبل از کار با تردمیل برای راحتی استفاده از تردمیل و کسب نتیجه بهتر میتواند بسیار کمک کننده باشد. بعد از انجام دادن ورزش استفاده کردن و خوردن مواد کلاژن دار می تواند بهترین نوع تغذیه باشد و می توانید با مصرف آنها به پوستتان نیز کمک کنید.

این ماده ترکیب اصلی سازنده غضروف، عضلات، استخوان ها و تاندون ها نیز می باشد و با مصرف آن می توانید به ساخت و مقاومت آنها کمک کنید. فراموش نکنید که مصرف میوه و سبزیجاتی که رنگ سبزی دارند مانند؛ خیار، کرفس و... حاوی ویتامین C زیادی هستند و منبع زیادی از کلاژن می باشند. شاید مطلع باشید که کلاژن چین و چروک پوست را از بین می برد و باعث جوان سازی پوست می شود که با استفاده از موادی که نام برده شد، می توانید به تمام این ویژگی ها به راحتی دست پیدا کرد.

اغلب متخصصان به این اعتقاد دارند که بهتر است افرادی که هدف آنها از روی تردمیل دویدن، لاغری می باشد بعد از انجام دادن ورزش به مدت 1 ساعت از خوردن مواد دارای نشاسته و چربی زیاد پرهیز کنید، زیرا بدن بعد از انجام دادن فعالیت زیاد مواد غذایی که وارد بدن وارد می شود را سریع جذب خواهد کرد و بیشتر سبب چاقی خواهد شد. این مژده را به شما بدهیم که با خیال راحت می توانید بعد از 1 ساعت مواد غذایی پروتئینی استفاده کنید تا مواد حیاتی وارد بدنتان شود و به بازسازی، حفظ بافت ها و سلول های بدن بپردازید. فراموش نکنید که پروتئین نباید همراه چربی باشد و از گوشت قرمز، مواد لبنی کم چرب و سویا برای تغذیه خود استفاده کنید.

در هنگام استفاده و ورزش کردن با تردمیل مصرف آب را فراموش نکنید زیرا با عرق کردن، بدن مقداری از آب بدن خود را از دست می دهد و وقتی بطری آبی در کنار دست خود قرار دهید، می توانید هر چند دقیقه یک بار آبی بنوشید و این کمبود آب را برای بدن خود جبران کنید.با نوشیدن آب به راحتی می توانید الکتروت های بدن خود را در هنگام انجام دادن ورزش تنظیم کنید و دچار مشکل نشوید.فراموش نکنید تنفس درست در حین انجام دادن ورزش بسیار اهمیت دارد و اگر شما در هنگام انجام دادن ورزش به خوبی نفس نکشید، اکسیژن لازم به بافت های بدنتان نمی رسد و در نتیجه سوخت و ساز در بدنتان به خوبی صورت نمی گیرد.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :