چگونه از گردن درد پس از استفاده تردمیل جلوگیری کنیم؟

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 6 دی 1395 در ساعت 16 : 53 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

انجام دادن ورزش های هوازی مانند راه رفتن و دویدن باعث بالا رفتن سطح آمادگی جسمانی و تناسب اندام افراد در هر سن و سالی می شود. دستگاه تردمیل به دلیل تسمه نرم و ضربه گیرهایی که دارد باعث می شود تا بدن سازگاری بیشتری با فشار ناشی از تمرینات پیدا کرده و با تمام فشارها به راحتی مقابله کند.

اغلب افراد از اینکه بیشتر اوقات به دلیل شرایط بد آب و هوایی یا وجود آلودگی هوا نمی توانند در بیرون از خانه ورزش کنند، وجود دستگاه تردمیل می تواند جایگزین خوبی برای انجام ورزش بوده و همواره در دسترس باشد.

با داشتن دستگاه تردمیل در هر ساعت از شبانه روز که باشید می توانید به راحتی ورزش کنید و از تمریناتی که انجام می دهید، لذت ببرید. زمانی که شیب تردمیل خود را در حالت 1 الی 2 درجه قرار بدهید، می توانید فضایی مانند فضای بیرون را برای خود شبیه سازی کنید.

تردمیل های پیشرفته به مانیتورها و سنسورهایی مجهز شده اند که می توانند به راحتی وضعیت عمومی بدن کاربر خود را به نمایش در بیاورند و کاربر با اطلاع از آنها ورزش خوبی را برای خود طراحی کند.

نمایشگر تردمیل می تواند به راحتی زمان، سرعت، مسافت طی شده، ضربان قلب و کالری سوزانده شده را نشان دهد و با استفاده از این اطلاعات کاربر تمرینات خود با توجه به توانایی های خود ارزیابی کند.

اگر کاربران با اطلاعات کافی از این دستگاه ها شروع به انجام دادن ورزش کنند، دردها و آسیب های متعارف بعد از انجام دادن تمرینات به وجود نمی آید و دچار مشکل نیز نمی شوید.

کار کردن یا ورزش کردن اشتباه با تردمیل یا هر دستگاه ورزشی دیگری می تواند نه تنها نتیجه خوبی برای بدن نداشته باشد، بلکه باعث میشود تا به نواحی مختلف بدن در حین تمرین آسیب های جدی وارد کنید و باعث به وجود آمدن ناراحتی های زیادی برای بدن خود شوید.

به یاد داشته باشید که در هنگام انجام دادن ورزش نباید سر خود را بیش از حد بالا نگه دارید یا پایین بیندازید.انجام دادن این کار باعث می شود تا کارایی بدن کم شود و باعث تجربه کردن گردن درد، شدیدی شوید.

در هنگام راه رفتن یا دویدن بر روی تردمیل به نقطه مقابل خود نگاه کنید و برای اینکه بتوانید این کار را به راحتی انجام دهید، می توانید آینه ای را در هنگام تمرین کردن در مقابلتان قرار دهید تا در هنگام انجام دادن ورزش توجه شما را جلب کند.

در هنگام انجام دادن ورزش با این دستگاه بالاتنه خود را عمود و صاف نگه دارید به طوری که سرتان مرکز ستون مهره ها قرار بدهید تا به گردن و ستون فقراتتان آسیبی وارد نشود.

افراد وقتی دچار خستگی مفرط می شوند، کتف ها حالت افتاده و سرها معمولا به سمت پایین قرار میگیرند و این امر باعث درد گرفتن گردن می شود و تبعات زیادی را به دنبال دارد. فراموش نکنید که قبل از شروع تمرینات خود بدنتان را حسابی گرم کنید که این امر سبب کم شدن آسیب های احتمالی در هنگام انجام دادن ورزش شود.

پیش از اینکه بر روی تردمیل ورزش خود را شروع کنید، چند دقیقه ای حرکات کششی انجام دهید و مخصوصا انجام دادن حرکات کششی برای نرم شدن گردنتان را فراموش نکنید تا بعد از اتمام ورزشتان دچار مشکل و ناراحتی نشوید.

فراموش نکنید بعد از قرار گرفتن بر روی تردمیل، زمانی که تعادل خود را بدست آوردید، دسته های تردمیل را رها کرده و مانند زمانی که بر روی تردمیل راه می روید یا می دوید عمل کنید. دستهایتان را به صورت 90 درجه در دو طرف بدن خود قرار دهید و به آرامی حرکتشان دهید.

گرفتن دسته های تردمیل به صورت مدام باعث ایجاد تنش و گرفتگی در قسمت بالا تنه مخصوصا در گردن می شود و باید اجازه دهید تا دست های شما به صورت طبیعی به عقب و جلو حرکت کند و چرخش منظمی داشته باشد.

در هنگام انجام دادن ورزش داشتن دم و باز دم عمیق را فراموش نکنید تا از ایجاد گرفتگی و درد پیشگیری کرده باشید. حتما می دانید که انجام ورزش بر روی تردمیل، تجربه کردن ورزش هوازی محسوب می شود و کاربر در حین انجام دادن ورزش های هوازی هم به اکسیژن و آب زیاد نیاز دارد تا بتواند ورزش خوبی را پشت سر بگذارد.

نوشیدن کم کم آب در هنگام انجام دادن ورزش باعث می شود تا دمای بدن متعادل شود و سوخت و ساز آن افزایش پیدا کند. بدن کاربر به دلیل تعریق زیادی که هنگام انجام دادن ورزش انجام می دهد، باعث سردرد و تنش زیادی در ناحیه گردن خود شده و با نوشیدن آب تا حد قابل توجهی این تنش حل می شود، فراموش نکنید که خوردن روزانه 8 لیوان آب به سلامتی بدن کمک می کند.

برای اینکه بتوانید برای ورزش کردن بر روی تردمیل ریتم ثابتی را دنبال کنید و به خوبی ورزش خود را به پایان برسانید، بهتر است موسیقی پر انرژی گوش دهید و به همراه ضرب آهنگ آن ورزش خود را دنبال کنید. انجام دادن این کار باعث می شود تا سرعت شما نیز افزایش پیدا کند و راحت تر می توانید مدت طولانی تری ورزش کرده یا حتی تعادلتان را حفظ نمایید.

فراموش نکنید که در پایان تمریناتتان بلافاصه ورزش خود را رها نکنید و مدت زمانی را نیز برای سرد کردن بدنتان نیز قرار دهید. بعد از پشت سر گذاشتن شدت تمرینات خود مدت زمانی را نیز به آهستگی روی تردمیل راه بروید و تا بدن از تب و تاب ورزش کردن بیفتد و بعد از تردمیل پایین بیاید و دستگاه خود را خاموش کرده و استراحت کنید.
ماساژ گرفتن بعد از انجام دادن ورزش باعث رفع خستگی و کوفتگی عضلات بدن شده و باعث می شود تا شما با ریکاوری خوبی به کارهای روزمره خود برسید.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :