چگونه با پیاده روی ملایم وزن خود را کاهش دهیم؟

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 24 تير 1396 در ساعت 17 : 44 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

امروزه متخصصین و کارشناسان حوزه بهداشت به این امر تاکید دارند که هرکس باید ورزش منظم هوازی داشته باشد به خصوص افراد مسن و افرادی که میزان تحرک پایین دارند و ساعت ها بدون تحرک یکجا نشین اند همچون کارمندان . و از جمله این ورزش ها ، ورزش های هوازی میباشد .

پیاده روی روزانه یکی از ورزش های هوازی میباشد که کارشناسان حوزه بهداشت و تاکید دارند هرکس روزانه باید دوبار و هر بار حداقل 30 دقیقه پیاده روی داشته باشد .تردمیل یکی از وسایلی میباشد که به راحتی میتواند نیاز شما رو به این مهم مورد تاکید کارشناسان حوزه بهداشت تامین کند چراکه شما بدون آنکه از خانه بیرون بروید میتوانید نیاز بدن خود را به پیاده روی روزانه تامین کنید و در جهت حفظ سلامت و تندرستی خود بکوشید .

چرا بدنمان به پیاده روی روزانه نیاز دارد؟

بدن انسان برای عدم تحرک ساخته نشده است ؛ یکجا نشینی و عدم تحرک از جمله مهمترین عوامل بروز و ظهور بیماری های گوناگون همچون بیماری قلبی و عروقی ومرض قند ، نارسایی انسولین (دیابت) و بسیاری از امراض خطرناک و مهلک میباشد که هرچند فرد را در روز اول از پا درنمی آورد اما موجب میشود شخص سالیان درازی با مشکلات متعدد دست به گریبان باشد و هزینه های بسیاری بر گردن خانواده و جامعه تحمیل میکند.

باید به این نکته نیز اشاره کرد که متخصصان توصیه اکید دارند که رژیم غذایی مناسب به تنهایی نتیجه مطلوب و کارآمد بر کاهش وزن و استرس فرد ندارد بلکه آنچه سلامت فرد را در طول حیاتش تضمین میکند و مانع از ایجاد بیماری قلبی و عروقی میگردد وزش است و ورزش .

ورزش صحیح و منظم در صورتی که توام با رژیم غذایی مناسب باشد میتواند تاثیرات مثبتی در کاهش وزن و بهبود سلامت شخص داشته باشد و همچنین مانع از ازدیاد چربی در قسمت های خاصی از بدن شود و همینطور مانع از استرس و حتی خود به تنهایی کمک به کاهش آن و حتی درمان استرس گردد.

کاملا واضح و روشن است که ورزش چه تاثیر شگرفی در درمان و حتی پیشگیری از بسیاری از بیماری ها میتواند داشته باشد و این موضوع بر هیچ کس پوشیده نیست.خواه میخواهد این ورزش در داخل خانه انجام پذیرد (به کمک تردمیل ) و خواه خارج از آن ، مهم آن است که ورزش منظم و روزانه داشته باشیم .

چگونه و به چه مقدار پیاده روی کنیم ؟

پیاده روی روزانه در صورتی که یکنواخت باشد و نیز زمینی که روی آن راه میروید صاف و صیقلی ، به مرور زمان بدن به آن عادت نموده و سوخت و ساز بدن کاهش می یابد و تاثیر ابتدایی خود را نخواهد داشت ، باید پیاده روی تان جست و گریخته باشد ، آنچه که در پیاده روی اهمیت دارد شدت آن است نه زمان اما معمولا توصیه میشود روی بازه های زمانی 30 الی45 دقیقه وقت خود را تنظیم کنید . باید شدت ورزش خود را بالا و پایین کنید تا ضربان قلب نوسان داشته باشد و یا در جاهای ناهموار قدم گذارید .

درصورتی که از تردمیل استفاده میکنید باید این مهم را به خاطر داشته باشید که صفحه مانیتور روبرو شما مدت زمان و مسافت پیموده شده را نشان میدهد و میتوانید تنظیم کنید که چه مقدار و به چه مدتی میخواهید ورزش کنید و با تنظیم شیب آن میتوانید حتی حالت کوهپیمایی را برای خود شبیه سازی کنید .

به یاد داشته باشید بدن بر روی تردمیل نیز بعد از مدتی به وضعیت موجود عادت کرده و سوخت وساز بدن شما کاهش می یابد به محض اینکه احساس کردید بدنتان با وضعیت موجود وفق پیدا کرده است سعی کنید سرعت آنرا تغییر دهید. اما یک خاصیت مهم که دستگاه های تردمیل دارد آن است که میزان کالری سوزانده شده در بدن شما را به نمایش میگذارد .

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :