چگونه تقویت عضلات عاملی برای کاهش وزن می شود؟

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 28 مرداد 1397 در ساعت 18 : 21 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

درصد بیشتری از جامعه ما و البته تمام جهان را افرادی تشکیل می دهند که با مکانیکی شدن زندگی دچار اضافه وزن شده اند و همیشه با انباشته شدن چربی های اضافی دست و پنجه نرم می کنند.

بیشتر افرادی که دچار اضافه وزن هستند از اینکه با شروع رژیم غذایی عضلات بدن شان را از دست دهند و بدن شلی پیدا کنند از شروع این راه می ترسند و در این مقاله می خواهیم راه هایی را با یکدیگر بررسی کنیم تا بتوانیم بدون از بین رفتن عضلات از شر اضافه وزن نیز خلاص شویم و بدنی متناسب پیدا کنیم.

زمانی که بدن خود را در خطر قحطی حس کند، شروع به جمع آوری سوخت می کند و این مشکل در زمانی بیشتر خواهد شد که شما کمتر از آنچه می سوزانید دریافت می کنید و می خورید. پیروی از برنامه اصولی هم سلامت بدن شما را به خطر نمی اندازد و هم شما می توانید به تناسب اندام دلخواهتان برسید.

جالب است بدانید زمانی که شما از برنامه های غذایی کم کالری پیروی می کنید مغز پیام رسانی می کند و به تمام بدن اعلام قحطی خواهد کرد و این زمان برای عضلات شما بسیار خطرناک است. زمانی که شما میزان دریافت پروتئین را کم کنید و عضلات کمتر از آمینو اسیدها ( در پروتئین ) را جذب نمایند برای عضلات زنگ خطر جدی به صدا در خواهد آمد.

عضلات با دریافت نکردن پروتئین تازه بافت خود را تغییر می دهند و شما شاهد شل و بی قیافه شدن آنها خواهید شد.

جالب است بدانید هر چه میزان عضلات در بدن زیاد باشد، سوخت و ساز نیز در بدن ما بیشتر خواهد بود. اگر بدون توجه به عضلات و احوال آنها رژیم را ادامه دهید بعد از پایان دوره و موفق شدن خواهید دید که سوخت و ساز بدن شما همچنان کم است و با خوردن کوچک ترین چیزی دوباره چاق خواهید شد و دردسرهای بزرگی خواهید داشت.

با توجه کردن به عضلات در طول کاهش وزن به راحتی می توانید بافت عضلانی خود را حفظ و حتی افزایش دهید و به سوخت و ساز بدن تان نیز کمک زیادی کنید. زمانی که با کمک مربیان و پزشکان عضلات را سالم و سرحال نگه دارید در طی دوران رژیم بدن سالم و سرحال تری خواهید داشت و کمتر دچار ضعف و مشکلات این دوران خواهید شد.

برای حفظ عضلات در زمان رژیم لاغری به این توصیه ها عمل کنید:

** پروتئین بخورید

خوردن واحدی مشخص از انواع پروتئین ها را فراموش نکنید و آنها را به صورت روزانه در برنامه غذایی خود بگنجانید.

** برای وزن کم کردن عجله ای نداشته باشید

سریع وزن کم کردن در کوتاه ترین زمان برای بدن شوک بزرگی است و نمی تواند خود را با شرایط وفق دهد و شما شاهد شل شدن پوست و عضلاتتان خواهید بود. در این حالت چربی و عضله با هم سوزانده می شوند و جبران این وضعیت برای شما گاهی غیر ممکن خواهد بود. سعی کنید ورزش را در کنار رعایت رژیم غذایی فراموش نکنید تا بدن سالم و البته خوش فرم داشته باشید. پزشکان معتقدند که نباید در هفته بیشتر از نیم الی یک کیلوگرم وزن کم کنید تا بدن بتواند خود را با تغییرات وفق دهد و آن را برای همیشه حفظ کند.

** ورزش را فراموش نکنید

اینکه از صبح تا شب چیزی نخورید و گرسنگی زیادی را تحمل کنید شما را به تناسب اندام نمی رساند و بدتر دچار بیماری های گوناگونی خواهید شد. روزانه ورزشی سبک مانند پیاده روی را برای خود در نظر بگیرید و سعی کنید حتما آن را انجام دهید. اگر به دلیل مشغله های کاری نمی توانید در فضای باز راه بروید یا سرما و گرمای هوا و دغدغه های خانه و کار نمی گذارند از خانه نیز خارج شوید بهترین کاری که می توانید در حق خود و اعضای خانوادتان انجام دهید، تهیه دستگاه هوازی خانگی است تا در هر فرصتی که پیدا کردید بتوانید ورزش روزانه خود را اجرا کنید.

تهیه تردمیل به شما کمک می کند برای مدت زمان کوتاهی هم که شده بتوانید راه بروید و ورزش انجام دهید. برنامه های از پیش تعیین شده ذخیره شده در دستگاه های تردمیل به شما کمک می کند تا بتوانید بدون نیاز مربی برنامه های اصولی و درست اجرا کنید و چربی بسوزانید.

انجام ورزش قدرتی را نیز در کنار ورزش های هوازی فراموش نکنید و کافی است در هفته 2 روز را به انجام دادن این کار اختصاص دهید. با این کار می توانید عضلات فعلی خود را حفظ کنید و البته اگر بخواهید عضلاتتان خوش فرم تر و زیباتر شوند باید این جلسات را به 3 جلسه یا بیشتر افزایش دهید.

به یاد داشته باشید بهترین ورزش بر روی تردمیل برای شما اجرای ورزش ترکیبی است که می تواند سوخت و ساز بدن شما را افزایش دهد. زمانی که برای مدت زمانی راه بروید و سپس بدوید هم سوخت و ساز بدن تان را بالا برده اید و هم عضلات را فعال نگه داشته اید و با یک تیر دو نشان زده اید.

**برای رسیدن به هدف صبور باشید

این کار شاید از همه کارهایی که باید در این دوران انجام دهید سخت تر باشد و اما می توانید مطمئن باشید با حفظ این نکته می توانید به هدف تان راحت تر برسید. صبور بودن در راه رسیدن به تناسب اندام یکی از اساسی ترین کارهایی است که می توانید آن را انجام دهید. عجله ای برای رسیدن به لاغری نداشته باشید و اجازه دهید از راه اصولی و درست به تناسب اندام برسید تا دچار مشکلات نشوید. این همه حجم از چربی یک شبه وارد بدن شما نشده اند که بتوانید آنها را یک شبه از بدن تان بیرون کنید.

**خواب کافی را فراموش نکنید

به بدن و عضلات بعد از تمرینات روزانه خود استراحت دهید تا بتوانند خود را بازسازی کرده و به مرور زمان متناسب و البته زیبا شوند. حتما روزانه 8 ساعت بخوابید تا بتوانید با انرژی به تمرین و ورزش بپردازید.

**از استرس دوری کنید

تا جایی که می توانید از استرس دوری کنید تا ترشح کورتیزول در بدن شما کمتر باشد و با آرامش تمام بتوانید تمرینات را انجام دهید و شاهد نتایج خوب در پروش عضلات و از بین بردن چربی های اضافی بدن تان باشید.

با داشتن برنامه اصولی و درست ورزش قدرتی و هوازی را در کنار یکدیگر انجام دهید تا به بهترین نتایجی که مد نظر شما هست برسید.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :