کاهش وزن با تردمیل خانگی

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 20 آبان 1396 در ساعت 12 : 24 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

تردمیل دستگاهی است برای راه رفتن و دویدن بر روی آن، بدون این که مکان را تغییر دهیم. برای انتخاب تردمیل خانگی مناسب باید این نکته را در نظر گرفت که این دستگاه ها بر اساس قدرت تحمل وزنی رده بندی می شوند و همچینن در هنگام انتخاب تردمیل خانگی به قدرت موتور، شیب و موارد دیگری که در بخش توضیحات هر تردمیل آمده است باید توجه کرد.

به دلیل برخی عوامل از جمله مساعد نبودن آب و هوا، آلودگی هوا، مشغله کاری و نداشتن فضای کافی برای ورزش های هوازی، معمولا مردم نمی توانند در فضاهای باز ورزش کنند، به این خاطر دستگاه های ورزشی در درون خانه ها و باشگاه ها را انتخاب میکنند.

دستگاه های ورزشی این امکان را برای فرد فراهم می کند که مسافت بیشتری را در مدت طولانی طی کند، بدون اینکه نیاز به جابه جایی داشته باشد. تردمیل خانگی فضای کمی را اشغال می کند و در میان وسایل ورزشی خانگی جایگاه ویژه ای دارد و برای کاهش وزن، اندام مناسب و جلوگیری از انواع بیماری ها مفید است.

ورزش کردن با تردمیل خانگی

در ورزش تنوع ایجاد کنید تا انگیزه خود را در طول برنامه های تمرینی از دست ندهید و به کاهش وزن و تناسب اندام برسید. ممکن است ما به دلیل مشغله کاری فرصت کافی برای رفتن به باشگاه یا فضای باز برای دویدن و پیاده روی کردن را نداشته باشیم. با استفاده از دستگاه های ورزشی خانگی می توانیم در هر زمانی از شبانه روز حتی در حال تماشا کردن تلویزیون به راحتی به تمرینات بپردازیم.

در هنگام ورزش با تردمیل خانگی می توانید به گوش دادن موزیک یا تماشای تلویزیون بپردازید. این کار حواس شما را پرت می کند و کمتر خستگی ناشی از ورزش کردن را حس می کنید و موزیک پر انرژی سبب افزایش تحرک شما در هنگام ورزش شده و سوزاندن چربی در بدن شما چند برابر می شود.

بدن شما بعد از مدت زمان اندکی به شرایطی که در آن قرار گرفته عادت می کند و به تمریناتی که انجام می دهید جواب مناسب نشان نمی دهد و نتایج دلخواه حاصل نمی شود. تردمیل این توانایی را دارد که با کم و زیاد کردن سرعت و شیب آن، بتوان در برنامه های ورزشی تنوع ایجاد کرد و دچار یکنواختی در ورزش نبود.

از طریق مانیتور هایی که در ترمیل های خانگی طراحی شده است می توان مسافت، زمان، تعداد ضربان سرعت را مشاهده کرد و از وضعیت جسمانی خود در هنگام ورزش اطلاع داشت و مطابق آن تمرینات را برنامه ریزی کرد.

با افزایش شیب تردمیل عضلات خود را تقویت می کنید، چنانچه در پی سوزاندن کالری هستید باید ورزش ها و فعالیت های هوازی انجام دهید. اگر این برنامه های ورزشی را به طور اصولی و دقیق انجام دهید، علاوه بر سوزاندن چربی و کالری موجب بهتر شدن عملکرد قلب و پیشگیری از بسیاری بیماری ها می شوید.

میزان تعرق در حین استفاده از تردمیل به عامل های خارجی بستگی داشته و مقدار عرق کردن در افراد بسته به نوع سلامتی آنها با یکدیگر تفاوت دارد. افراد سالم تعریق بیشتری در هنگام ورزش دارند به دلیل این که بدن افراد سالم کارایی بالایی برای متعادل کردن دما از خود نشان می دهد، اگر تعرق بالا باشد نشان دهنده کاهش وزن نیست.

کسانی که هنگام ورزش کردن عرق زیاد می کنند، باید آب به مقدار کافی بنوشند تا جایگزین آب از دست رفته در بدنشان شود. در هنگامی که روی تردمیل می دوید یک بطری آب به همراه داشته باشید تا در زمان تشنگی از آن بنوشید این عمل سبب اکسیژن رسانی و تعادل سازی دمای بدن در حین ورزش می شود.

از تردمیل در هر زمانی می توان استفاده کرد، مخصوصا برای خانم های خانه دار که به دلیل خانه داری و بچه داری موقعیت بیرون رفتن از خانه و رفتن به باشگاه را ندارند، به سادگی می توانند مشکل خود را با تردمیل خانگی حل نمایند و با این کار در وقت صرفه جویی کرده و به امور خانه نیز رسیدگی می کنند.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :