کاهش وزن بدون رژیم لاغری و ورزش!

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 20 فروردین 1397 در ساعت 10 : 22 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

همان طور که می دانید برای رسیدن به لاغری باید دو رکن اساسی آن یعنی رژیم غذایی و ورزش را رعایت کنیم. از بهترین راه های رسیدن به لاغری و از دست دادن وزن، کالری سوزاندن بیشتر نسبت به کالری هایی که دریافت می کنیم است.

برای اینکه تناسب اندام ایده آلی داشته باشیم و زودتر به لاغری برسیم باید کالری کمتر از نیاز بدن مان دریافت کنیم و مقداری کالری نیز با انجام دادن ورزش بسوزاینم. برای رسیدن به لاغری ورزش منظم یک اصل بسیار مهم است و البته این کار برای بسیاری از افراد ورزش کار خسته کننده ای است و در واقع پیگیری آن کار هر کس نیست.

ادامه دادن و پیگیری ورزش به صورت منظم برای بسیاری از افراد با دلایل مختلف امکان پذیر نیست به طور مثال افرادی که بیماری های خاصی داشته و برای انجام دادن ورزش ممنوعیت دارند یا افرادی که نمی توانند از غذاهای رنگارنگ بگذرند و نمی دانند با وجود اضافه وزن خود با مشکلات و بیماری هایی که برای آنها به وجود می آید چه کنند.

در این مقاله کارهایی را به شما پیشنهاد می دهیم که با انجام آنها لازم نیست به سختی رژیم بگیرید یا به طور حرفه ای ورزش انجام دهید و به راحتی می توانید تناسب اندام خوبی بدست آورید.

تحرک داشته باشید

برای کالری سوزی باید میزان سوخت و ساز یا در واقع متابولیسم بدن ما بالا باشد و برای بدست آوردن این موضوع لازم نیست به شدت ورزش کنید. انجام فعالیت ها و کارهای روزانه برای خانه می تواند متابولیسم بدن را بالا ببرد. رفتن به خرید با پای پیاده، پیاده روی روزانه شما محسوب می شود و بهتر است ساعتی را نیز به تمیز کردن خانه اختصاص دهید. برای انجام فعالیتی بیشتر بهتر است ساعتی را به شنا یا پیاده روی دسته جمعی با دوستان تان اختصاص دهید یا در خانه آهنگی بگذارید و رقص را امتحان کنید تا هم فعالیت انجام داده باشید و هم شادی و نشاط را برای خود و فرزندانتان فراهم کرده باشید.

کالری های مصرفی را بشمارید

شمارش کالری در طی روز به کاهش وزن ما کمک زیادی می کند و سبب می شود تا از کالری که در طی روز مصرف کرده اید مطلع باشید و بتوانید آن را کنترل کنید. شما می توانید یک کیلوگرم را در یک هفته از دست بدهید که بسیارمناسب بوده و برای بدن مشکلی ایجاد نخواهد کرد. برای کم کردن یک کیلوگرم در هفته فقط کافی است 500 کالری از کالری های دریافتی خود را کاهش دهید و این کار زیاد هم سخت نیست و مجبور نیستید گرسنگی زیادی را نیز تحمل کنید.

غذاهای چاق کننده نخورید

از مصرف موادغذایی چاق کننده دوری کنید و بیشتر مواد طبیعی و تازه بخورید و همیشه میوه و سبزیجات تازه در خانه داشته باشید. کیک، کوکی ها، سودا، چیپس، پفک، غذاهای چرب آماده کالری زیادی دارند در طولانی مدت به بدن ما آسیب زیادی وارد می کنند. غذاهای آماده یا فست فودها بیش از حد چرب هستند و منجر به افزایش وزن ما خواهند شد.

قبل از غذا آب بنوشید

آب می توانند جلوی گرسنگی کاذب ما را بگیرد و اگر سمی هم در بدن ما وجود داشته باشد سریع تر از بدن خارج کند. تحقیقات ثابت کرده است که نوشیدن آب می تواند متابولیسم بدن را افزایش دهد و به کاهش وزن ما کمک کند. از نوشیدنی های شیرین که کالری زیادی دارند دوری کنید و بهتر است یک تکه لیموترش را در بطری آب بچکانید تا آب برای شما طعم و عطری بهتری پیدا کند و بتوانید مقدار بیشتری از آن را بخورید. نوشیدن چای های گیاهی نیز برای بدن مفید هستند از جمله چای سبز که به بالا رفتن متابولیسم بدن ما کمک زیادی می کند و برای سلامتی و طراوت بدن و پوست آن نیز بسیار مفید است.

در آخر شب چیزی نخورید

بدن در شب آماده استراحت می شود و در نتیجه سوخت و ساز پایینی دارد و بنابر این هر غذایی که در پایان شب میل کنید زودتر به چربی ذخیره شده تبدیل خواهد شد. پزشکان توصیه دارند حداقل دو ساعت قبل از خوابیدن چیزی نخوریم تا جایی که می شود خوردن شام و میان وعده را تا 8 شب به پایان برسانیم و به بدن کمک کنیم آماده استراحت شود.

خواب خوب را فراموش نکنید

بدن زمانی که خسته است و احاسس خواب آلودگی بیشتری دارد نیاز به خوردن نیز در آن زمان بیشتر حس می شود و به بدن نوعی آرامش می دهد و این موضوع هم به دلیل افزایش تولید گرلین در بدن است. می دانید که هورمون گرلین در بدن می تواند اشتها را تحریک کند. خواب آلودگی انسولین بیشتری در بدن تولید می کند و این موضوع کاهش وزن را نیز مشکل تر خواهد کرد. کورتیزول نیز که هورمونی برای تنظیم قند، پروتئین، چربی، مواد معدنی و متابولیسم در بدن است با کم خوابی تحت تاثیر قرار می گیرد و بدن را دچار اختلال خواهد کرد. برای اینکه بتوانید بدنی نرمال داشته باشید تا بتوانید با انجام اقداماتی چربی های اضافی را از بدن خود دور کنید بهتر است حداقل خواب خوبی داشته باشید.

رژیم غذایی سالم را فراموش نکنید

می دانید که پیروی از رژیم غذایی مناسب نقش زیادی در رسیدن به کاهش وزن دارد و اگر شما هم از آن دسته افرادی باشید که به انجام دادن ورزش علاقه ای ندارید باید توجه ویژه ای به رژیم غذایی خود و میزان کالری که در طی روز به بدن می رسانید داشته باشید.

سعی کنید موادی که در طی روز مصرف می کنید از تمام گروه های موادغذایی باشند تا به بدن تمام محصولات را برسانید.

دانه های فیبردار و پروتئین بخورید

کربوهیدرات ها مدت زمان بیشتری ما را سیر نگه می دارند و به حفظ سطح قند خون در بدن نیز کمک زیادی خواهند کرد.

غذاهایی که فیبر و پروتئین بیشتری دارند مدت زمان بیشتری شما را سیر نگه می دارند و به همین دلیل به ما کمک می کنند به راحتی بتوانیم اشتهای خود را کنترل و البته کاهش دهیم. لوبیا، تخم مرغ، بادام، گوشت بدون چربی و مرغ را حتما در لیست مواد غذایی خود قرار دهید و بدن را از آنها محروم نکنید.

میوه و سبزیجات بخورید

تا می توانید میوه ها و سبزیجات تازه بخورید. این مواد حجیم هستند و می توانند معده شما را برای مدت زمان طولانی پر نگه دارند تا شما احساس گرسنگی نکنید و برای رسیدن به کاهش وزن بسیار راه مناسبی هستند. ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر که در میوه و سبزیجات هستند برای سلامتی دراز مدت ما بسیار موثر هستند.

سبک زندگی را کم کم عوض کنید

شاید در ابتدا حذف مواد و غذاهای چرب و شیرین که روزانه به مقدار زیاد استفاده می کردید سخت باشد، اما با رعایت اصول تغذیه ای درست متوجه خواهید شد خوردن غذای سالم خسته کننده نیست و بلکه راحت تر و البته سالم تر است و با کمک آنها می توانید بدنی سالم و خوش فرم داشته باشید.

لازم نیست به باشگاه بروید

برای انجام دادن ورزش اگر زمانی ندارید و نمی توانید به باشگاه بروید، خود را به دردسر نیندازید و اصلا لازم نیست به ورزشگاه بروید. با تهیه دستگاه هوازی خوبی مانند: تردمیل می توانید روزانه در هر ساعت از شبانه روز که فرصتی پیدا کردید ورزش روزانه خود را آن هم از راه اصولی و درست با استفاده از برنامه های از پیش تعیین شده تردمیل انجام دهید و حداقل فعالیتی ساده و مفید برای سلامتی بدنتان داشته باشید. به جای آسانسور اگر از پله ها بالا بروید یا برای رفتن به خرید به جای استفاده از ماشین، راه رفتن را انتخاب کنید تا کالری بیشتری در طی روز بسوزانید و بیشتر به تناسب اندام نزدیک شوید.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :