کفش مناسب برای دویدن بر روی تردمیل

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 20 خرداد 1397 در ساعت 19 : 35 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

دویدن بر روی تردمیل ورزشی لذت بخش است که اگر شما آن را با گوش دادن به موسیقی مورد علاقه انجام دهید، مسلما گذر زمان را نخواهید فهمید و با سرعت و شدت بیشتری می توانید اهداف تان را دنبال کنید. بسیاری از افراد دویدن بر روی تردمیل را به دویدن و پیاده روی بیرون از منزل ترجیح می دهند و به همین دلیل این دستگاه ورزشی را تهیه می کنند تا روزانه از آن استفاده کنند.

مزایای تردمیل نسبت به ورزش بیرون از منزل بسیار زیاد است و گاهی می توان گفت این دستگاه به حدی مفید است که توصیه می شود، بر روی تردمیل بدوید تا بیرون از منزل به پیاده روی یا دویدن بپردازید. البته استفاده از این دستگاه بسته به شرایط خاصی نبوده نیست، زیرا تردمیل انجام ورزش را در محیط آرام خانه راحت تر کرده و فرد می تواند با آسودگی خاطر بر روی آن بدود یا پیاده روی کند.

با این حال کم نیست تعداد افرادی که دویدن بیرون از منزل را نیز به استفاده از دستگاه ورزشی مقدم می شمارند. این مقاله مختص کسانی است که روزانه بر روی تردمیل می دوند و تمرینات خود را با استفاده از این دستگاه ورزشی انجام می دهند.

همانطور که می دانید برای دویدن بر روی تردمیل نیاز به کفش ورزشی مناسب دارید و در صورتی که هنگام تمرین به این نکته بی توجه باشید، بی شک آسیب خواهید دید. گذشته از آسیب های احتمالی که حتی ممکن است هنگام پیاده روی در اثر نپوشیدن کفش مناسب رخ دهد، باید به این موضوع فکر کنید که پس از مدتی تمرین ممکن است زانو و کمر نیز دچار آسیب شود.

پوشیدن کفش ورزشی مناسب برای دویدن بر روی تردمیل علاوه بر این که از خستگی زودرس حین تمرین جلوگیری می نماید، موجب انجام تمرینات با مدت و کیفیت بالاتر خواهد شد. ورزشکاران حرفه ای به پوشیدن کفش مناسب توجهی ویژه دارند، زیرا در تمام مدت طول ورزش، پای آن هاست که باعث می شود تمرینی موفقیت آمیز را تجربه نمایند؛ بنابراین سعی بر این دارند که از خستگی و آزار پا هنگام تمرین با پوشیدن کفشی مناسب جلوگیری نمایند.

قبل از شروع ورزش با این دستگاه ورزشی با مقاله ما همراه باشید تا شما را برای تهیه کفشی مناسب هنگام دویدن بر روی تردمیل راهنمایی کنیم.

کف پایتان را بشناسید: اولین نکته که قبل از تهیه کفش باید به آن دقت کنید، کف پای شماست. مدل کف پا در تهیه کف ورزشی مناسب بسیار تاثیر گذار بوده و باید متناسب با قوسی که پایتان دارد کفش را انتخاب نمایید. در کل کف پا به سه مدل: عادی، کف پای صاف و کف پا با قوس زیاد تقسیم می شود که با نگاه کردن به آن متوجه می شوید که از پایی نرمال برخوردار هستید یا خیر.

در صورتی که کف پایتان از قوس زیادی برخوردار است و به سمت خارج گرایش دارد، باید کفشی انتخاب کنید که به خوبی ضربات وارده در اثر دویدن را گرفته تا از ایجاد آسیب جلوگیری شود. اگر کف پای شما صاف است و هیچ قوسی ندارد و نمی توانید منحنی بین پنجه و پاشنه را مشاهده نمایید، دارای کف پایی صاف هستید که هنگام راه رفتن یا دویدن پای خود را به داخل گرد می کنید و باید کفشی انتخاب کنید که پزشک معالج تان آن را به شما پیشنهاد می دهد. اگر کف پای شما به این دو صورت نیست و از کف پایی نرمال برخوردارید می توانید کف ورزشی نرمال مناسب تهیه نمایید.

نظافت را رعایت کنید: حتما می دانید که برای دویدن بر روی تردمیل باید از کفشی استفاده کنید که فقط مختص تمرین بر روی دستگاه است و برای بیرون از منزل کفشی مخصوص دویدن یا استفاده روزمره داشته باشید. وقتی بر روی تردمیل می دوید کفش ورزشی باید کاملا تمیز باشد تا تسمه تردمیل پاک بماند. بر روی تردمیل استفاده از کفشی که بیرون از منزل به پا کرده اید، اصلا صحیح نبوده و نیز تسمه دستگاه را به سادگی آلوده خواهد کرد، بنابراین مجبور می شوید به سختی تسمه را دوباره تمیز کرده و به حالت اولیه بازگردانید.

کفش سبک انتخاب کنید: استفاده از کفش ورزشی با وزن کم کمک می کند تا شما حین دویدن بر روی تردمیل انرژی کمتری هدر دهید، بنابراین می توانید مدت بیشتری به تمرینات خود ادامه دهید. یکی از نکاتی که شرکت های معتبر تولید کننده کالاهای ورزشی نیز خیلی به آن توجه نموده اند، سبک بودن کفش ورزشی است که علاوه بر راحتی کاربر حین تمرین موجب افزایش کیفیت و سطح تمرینات خواهد شد.

این کفش های ورزشی به دلیل تولید با استفاده از مواد خاص که البته انحصاری می باشد تهیه می شوند. کفه های کفش بسیار سبک بوده و جنس مواد استفاده شده به نوعی است که باعث سبک بودن وزن آن خواهد شد. حتی در برخی مدل ها جنس رویه کفش نیز پارچه ای بوده و هوا کاملا به داخل کفش نفوذ خواهد کرد که همین امر علاوه بر سبکی کفش، مانع از خستگی و بو گرفتن پا خواهد شد.

کفش انعطاف پذیر انتخاب کنید: یکی از اصلی ترین ویژگی های کفش ورزشی که به طور چشمگیری از آسیب رسیدن به پنجه ها تاندون های پا جلوگیری می کند، انعطاف پذیری کفش است. این نکته را به خوبی می توانید هنگام پوشیدن کفش حس کنید، کفش انتخاب شده باید به حدی نرم و راحت باشد که پنجه پای تان درون کفش آزادی حرکت داشته باشد.

علاوه بر این می توانید کفش را در دستان تان گرفته و آن را خم کنید، اگر کفش به راحتی تا شود، نشانه منعطف بودن کفش خواهد بود. همانطور که می دانید وقتی پنجه های پا درون کفش راحت باشند، علاوه بر این که از آسیب به ماهیچه و عضلات ساق پاها در امان خواهند بود بی شک این موضوع در کیفیت تمرینات تان تاثیر گذار نیز می باشد.

هنگام تهیه کفش ورزشی اگر به موارد بیان شده دقت کنید، می توانید بهترین کفش را انتخاب نمایید. این روزها شرکت های ورزشی معتبر به دلیل پیشی گرفتن از یکدیگر در بازار تولید کالاهای ورزشی پیشرفت داشته اند و این امر باعث می شود تا هر بار کفش های ورزشی با فناوری های جدید به بازار عرضه شود. شما می توانید مناسب ترین کفش را با توجه به نکات بالا برای دویدن بر روی تردمیل انتخاب نمایید.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :