14 نکته درباره ورزش با تردمیل

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 30 مرداد 1396 در ساعت 20 : 45 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

محققان با تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند که اگر خواهان تناسب اندام و سلامتی هستید باید حداقل به مدت 150 دقیقه در هفته ورزش کنید؛ به خصوص ورزش های هوازی مانند تردمیل و باید این را بدانید که انجام دادن ورزش هوازی باید با شدت متوسط انجام بشود.همان طور که می دانید ورزش کردن برای تمام افراد با هر سن و سالی مفید است.افراد برای انجام دادن ورزش باید به توانایی ها و حتی کاستی های خود توجه کنند؛ زیرا در ورزش کردن نیز ممکن است افراد به خود آسیب وارد کنند.

اگر مبتدی هستید و تازه شروع به ورزش با تردمیل کرده اید، باید در ابتدا کارتان را به آهستگی آغاز کنید تا بعد از تسلط به دستگاه بتوانید سرعتتان را بالا ببرید.اگر مدت زیادی از ورزش کردنتان می گذرد و به یکباره ورزش را شروع کنید، حتما بدنتان دچار گرفتگی و اسپاسم خواهد شد. اگر به این گرفتگی ها دچار شدید، بهتر است به ناگهان ورزش را رها نکنید تا کم کم این حالات بر طرف بشوند.

انجام دادن پیاده روی چه بر روی تردمیل چه بر روی زمین یکی از متعادل ترین ورزش هاست. پیاده روی به عنوان ورزشی هوازی مناسب برای قلب در کنار دیگر ورزش ها مانند یوگا توصیه می شود.با انجام دادن ورزش های هوازی، قدرت عضلانی مخصوصا قلب شما افزایش پیدا می کند؛ در نتیجه وضعیت اکسیژن رسانی به اندام ها مخصوصا قلب بهتر خواهد شد.

تمریتان و ورزش هایی که انعطاف پذیری بدن را افزایش می دهند، باعث می شوند آسیب دیدگی بدن شما تا حد زیادی کاهش پیدا کند. برای اینکه بدن قدرتمندی داشته باشید، بهتر است ترکیب این ورزش ها را انجام دهید تا بدن به آمادگی قابل قبول تری دست پیدا کند.برای انجام ورزش ترتیب خاصی وجود ندارد و این شما هستید که با اطلاع از هدف خود باید برنامه درست و خوبی را طراحی کنید و آن را با آرامش به اجرا در بیاورید.

اگر هدفتان از ورزش کردن بالا بردن استقامت بدن است، باید در ابتدا ورزش هایی انجام دهید مانند؛ دویدن تا با انجام دادن آن ضربان قلب شما افزایش پیدا کند و در آخر این حرکات باعث تقویت استقامت بدن بشود.تمرینات مقاومتی باعث تقویت بدن می شوند و اگر این برنامه ها طبق برنامه خاص مثلا در طول یک هفته انجام شود، راحت تر و بهتر می تواند شما را در راه رسیدن به اهدافتان یاری کند.

به یاد داشته باشید، هر فعالیتی که در طی روز انجام می دهید ورزش محسوب نمی شود، البته فقط جارو کشیدنی که بیشتر از 10 دقیقه طول بکشد، ورزشی متوسط به حساب می آید.زمانی فعالیتی ورزش شدید محسوب می شود که بر روی تردمیل بدوید و نتوانید به راحتی صحبت کنید و نفس کشیدنتان سریع تر از حد معمول باشد.

هر فرد باید به طور معمول در هفته 150 دقیقه ورزش هوازی برای سلامتی بدن خود انجام بدهد. افرادی هستند که نمی توانند به صورت مداوم 30 دقیقه ورزش کنند؛ بهتر است برای انجام دادن ورزش این 30 دقیقه را به 3 وعده تقسیم کنید تا راحت تر بتوانید مدت زمان ورزش در نظر گرفته خود را طی کنید.افرادی که بیماری های خاصی داشته یا سن بالای 45 سال دارند، بهتر است قبل از انجام دادن ورزش با پزشک خود مشورت کنند تا شدت و مدت زمانی که میتوانند ورزش انجام بدهند مشخص بشود.

با ورزش کردن افراد به راحتی می توانند به تناسب اندام و سلامتی بیشتری دست پیدا کنند که با کمک گرفتن از تردمیل و راه رفتن و دویدن بر روی آن می توانند زودتر به این اهداف برسند.قبل از اینکه ورزش سنگینی را شروع کنید، بهتر است 5 تا 10 دقیقه بر روی تردمیل آهسته راه بروید و حرکات کششی انجام دهید تا بدنتان در اصطلاح گرم شود و بتواند تمرینات سخت را پشت سر بگذارد.

زمانی که در حال تمرین کردن با تردمیل هستید و در عضلاتتان احساس خستگی کردید، به یاد داشته باشید که عضلات در حال تقویت شدن هستند و بلافاصله بعد از احساس خستگی تمرینات خود را رها نکنید و تا جایی که می توانید ادامه بدهید تا عضلات رشد کنند. بعد از تمام شدن تمرینات سخت به یاد داشته باشد که یکباره از تردمیل پایین نیایید و مانند شروع ورزش 5 تا 10 دقیقه ای را برای سرد کردن بدن خود زمان بگذارید تا به وضعیت نرمال برسید و بعد از آن تردمیل را رها کنید.

انجام دادن ورزش شما باید در سطح مجاز باشد و نباید فراموش کنید که اگر ضربان قلب بیشتر از حد مجاز بالا برود، ممکن است دچار مشکلات جدی بشوید، یعنی در زمان تمرینات بهتر است ضربان قلب از 60 تا 80 درصد حداکثر ظرفیت خود بیشتر نشود؛ در غیر این صورت به قلب آسیب وارد خواهد شد.

اگر موارد گفته شده را در زمان تمرینات ورزشی مد نظر قرار دهید، می توانید تمرینات قلبی و عروقی خوبی را انجام داده و به نتایج مطلوب دست پیدا کنید.به یاد داشته باشید که قبل از انجام دادن ورزش آب بنوشید و در حین ورزش کردن نیز نوشیدن آب را نیز فراموش نکنید و کم کم از آب استفاده کنید تا بدن دچار کم آبی نشود و مشکلی برای شما به وجود نیاید.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :